Inlägg från: Johannah Ottosson |Visa alla inlägg
  • Johannah Ottosson

Billy's Bootcamp

Har med funderingar på att köpa dessa, men tycker de är lite för dyra. Letar efter ngn som har dem så man kan testa först innan. Så de inte blir stående i bokhyllan bara.
    Har precis köpt en crosstrainer så jag får väl börja med den först.

• Johannah Ottosson

på rea?? vart har ni sett det??

• Johannah Ottosson

oj, ja det var ju inte dyrt... ska kolla med sambon/banken...

• Johannah Ottosson

Så nu har jag med beställt!! Kul!
    Har ni fått eran än? Berätta gärna hur det är om ni provat?

• Johannah Ottosson

MeandHim:
    Låter bra det! Ser fram emot att min billy dimper ner i brevlådan! Tjoohooo....

• Johannah Ottosson

MeandHim:
    Min Billy kom idag, jag blev överlycklig och ville prova med en gång. Kollade igenom en gång först för att se lite hur de gjorde.
    Men sedan på med träningsskorna, bort med tvbordet och fram med svettbandet! Jag hoppade faktiskt över "gummibanden" denna gången. Ville ju inte bli helt slutkörd. Men tro mig det blev jag nästan ändå. Tog det lite lugnt för jag har ju inte tränat på ett år men SÅÅÅÅ BRA! Lätta rörelser, men ganska jobbigt, kan tänka mig att det blir tusen gånger värre med gummibanden.

Min sambo satt med Theo i knät och skrattade åt mig, men han tyckte jag var duktig och svetten rann om mig! Superbra!! Känner lite i kroppen nu så jag lär ju ha träningsvärk imorgon.

Jag körde då idag basic skivan. Och orkade inte göra alla armhävningar och alla magövningar. Annars tror jag att jag klarade det bra faktiskt!
    Är faktiskt helnöjd! Så nu hoppas jag att jag kommer i form snart igen!

Vi får följas åt tycker jag! Eller vad säger ni andra!

Peppa varandra och så, hade varit kul....

• Johannah Ottosson

MeandHim:

Jag lyckades inte heller få ner huvudet i golvet, men min kille sa "oh vad vig du är" hahahahahah....

• Johannah Ottosson

Ja man använder banden ganska mycket, men inte hela tiden. Man kan göra övningarna utan banden med. Nu har jag bara kört basic vet inte riktigt hur mkt man använder dem i de andra passen.

• Johannah Ottosson

petronella77:

Jaså du körde hårt med en gång . Det gjorde inte jag min fegis. Men jag kan tala om att jag har träningvärk idag ändå. Men det är som du säger. Nu ska man bara se till att köra det regelbundet. Vi får peppa varandra.

ha en trevlig kväll!

• Johannah Ottosson

dcy:
    Helt klart värd pengarna. Köp!

• Johannah Ottosson

Så idag var det dags för mitt andra pass på basic. Kändes lite i kroppen eftersom jag har träningsvärk. Men jag körde än i dag utan banden. Ska försöka mig på dem på tisdag.
    Tänkte nämnligen köra det programmet som han skrivit på baksidan av 7 dagars planen. Men jag tänkte dock inte äta den menyn? Ska ngn annan göra det?
    Vad tror ni... jag fick barn för två månader sen. Går jag ut för hårt? Jag vet inte vad de rekommenderar?!
    Hoppas ni har en trevlig varm sommardag... har precis varit ute och gått i ca en timma, det var svettigt. Men jag var ju redan svettig från mitt Billy pass så varför inte svetta ner sig ännu mer

• Johannah Ottosson

Petronella77: Visst är det jobbigt! Ja varannan dag är nog bra att lägga upp det. Jag tänkte köra hans upplägg om jag orkar. Tror du vi ser ut som de tjejerna sedan eller??? hahahahahaha

• Johannah Ottosson

Petronella77: Nej min sambo tycker inte heller det är snyggt att se ut så. Ja jag håller med dig, vill gärna bli lite fastare, men samtidigt såhar jag ganska många kg kvar från graviditeten som jag vill bli av med.
    Ja visst kändes det effektivt, tar nog inte lång tid innan vi ser resultat eller vad tror du?

• Johannah Ottosson

petronella77:
    Samma här man längtar nästan. Jag har med kört tre pass och idag är det dags för cardio. SE om det blir lika roligt. Jag har en crosstrainer hemma med som jag försöker använda de dagar som jag inte kör billy. Idag känner jag att jag har rejäl träningsvärk.
    Skönt, då vet man ju att det tar...

• Johannah Ottosson

Petronella77:
    En crosstrainer är en maskin som vad ska man säga. Man springer typ fast inte på ngt löpband utan fötterna är i stora pedaler kanske man kan säga. Och så kan man röra armarna med. ahahahah vet inte om du fattar
    Thshop har en sån med Orbitrek heter den där, kolla där!

• Johannah Ottosson

Ika76:
    Ja det är fortfarande kul tycker jag, men tyvärr så kan jag inte kalla det musik som är till passen. Ibland så stänger jag av ljudet och har på egen musik. Det är väl det enda negativa med Billy. Annars så är det toppen!
    Helt klart värd pengarna...

• Johannah Ottosson

Var på kontroll hos BM i onsdags, hon sa att jag skulle ta det lugnt med träningen. Var ju inte längesen jag fick barn och jag kan inte riktigt "hålla tätt" än. Och tränar jag för hårt så kan jag bli inkontinent resten av livet och det vill jag verkligen inte! Promenader är det bästa så länge sa hon! SNyft!

Jag har ju min crosstrainer med som är helt ok att träna på!
    Billy får nog ta semester ett tag, jag som hade kommit in i det så bra.
    Jaja det blir nog bra ändå...

• Johannah Ottosson

Jag fick mail om att allt var fraktfritt men det kanske de redan slutat med!

Svar på tråden Billy's Bootcamp