Inlägg från: Awsome |Visa alla inlägg
  • Awsome

Få bort röklukt...?

QiTaS skrev 2006-07-24 09:38:13 följande:
    Tack för alla svar! Får prova med mer ättika helt enkelt annars får vi väl måla om, känns lite trist bara för att vi bor i en hyresrätt Lika C; Håller med om att ättika e skumt, de i sig luktar ju oxå vidrigt
    Men då borde värden målat om... konstigt. Ni har rätt att för den hyran ni betalar, bo i en beboelig lägenhet. Obs att det ska vara speciell färg, annars "sipprar" tjära och nikotin igenom.
  • Awsome

Det är samma hos mig. Men om någon förstört dvs rökt, så är det den förre hyregästen som borde stå för kostnaden. En vägg var helt sönderborrad i min lägenhet och den fixades till utan kostnad för mig. Däremot bad jag om nya golv, och det lades på hyran. Jag målade om själv, eftersom lägenheten var i så pass bra skick, att det inte var värt en hyreshöjning. Köpte billig färg på Biltema för några hundralappar.

• Awsome

Om ni pratar med Hyresgästföreningen så är jag säker på att de säger samma sak som jag. Värden är skyldig att sanera och ta bort sånt som räknas som sanitär olägenhet. Ex skadedjur, brandlukt, röklukt. Det går inte in under "underhåll" som man kan ta som tillval och som läggs på hyran, om man inte gör det själv.

Svar på tråden Få bort röklukt...?