• Mizz Turko

Octaviakliniken - var är alla?

Undrar var alla som går på Octaviakliniken håller hus? Har alla blivit gravida och jag den enda barnlösa, eller har alla semester?

• Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?
  • Mizz Turko

Kul, hur länge har ni försökt?? Hur gammal är du, framgår inte på din sida...

• Mizz Turko

Gick första gyn-us och kontrollen hos Carema, vilken attityd jag bemöttes med - precis vad man vill i en redan svår situation. Har gått hos Leena sedan nov -05 och hoppas att det blir resultat i form av en stor mage snart.

:)

• Mizz Turko

Det kommer gå bra på octavia ska du se. Tyvärr ganska långa väntetider osv men annars helt toppen.

Leena är underbar för att jag har ju "gyn-undersökningsskräck" men varje gång så berättar hon innan jag sätter mig i stolen, vad det är hon ska göra och visar vilka instrument, vad det är hon får kolla på etc. dessutom får jag ju se mina "äggstockar etc" på skärmen, så det gör ju undersökningen lite comfortablare.

• Mizz Turko

Att få läkartider är inga problem, jag tror att jag är där cirka/genomsnitt 2 ggr/v, men men...

vi har fått totalt göra: lämna flera blodprover, spermieprover, spolning, injektioner, tabletter. Inget har hjälpt ännu.

• Mizz Turko

hej alla kul att ni hittat hit.

har gått hos leena sen okt -05, har inte kommit någon vart med utredningen tyvärr. Maken har lämnat sperma prover som var helt ok, blodprover på könssjukdomar/hiv/dag 3 resp dag 21 prover, spolning, tagit flera doser av Pergotime, flera doser av Puregon injektioner i flera olika doser, Gonal-F injektioner i flera olika doser etc.

Tyvärr blir mina värden bara sämre och sämre. och hon vet inte vad hon ska göra längre. Så nu har jag mens, men måste vänta tills nästa mens för att börja med ny injektionsspruta, enligt någon på Sophiahemmet som Leena har konsulterat. Så nu missar jag ytterligare minst 1 månad. Då jag har otroligt oregelbundna mens så kan det dröja ännu längre också.

Och att gå vidare på ivf, kommer att dröja tills sommaren.

• Mizz Turko

Jag har inte fått så mycket biverkningar. Endast att jag genom injektionerna har fått lite sveda precis vid stick-stället. Inget mer.

• Mizz Turko

Okey, tyvärr kommer svaren att dröja något. Då octaviakliniken skickar vidare sina prover som ska analyseras till SöS, och de i sin tur håller på med "vad det nu fasiken var/byte av maskiner/sammanställning" så skickas proverna vidare till HS, som just nu håller på med ackreditering och därför skickar vidare proverna till KS.

Så det kommer då tyvärr dröja, som sagt.

• Mizz Turko

prata på? har jag inte varit med om, men i och för sig så har hon ju som sagt inte så mýcket att tillägga för mig... mina värden blir ju som sagt värre, och hennes min räcker gott och väl, istället för förklaringarna.

• Mizz Turko

HemligaJag

välkommen in du med, hur långt har du kommit i utredningen? vad var "felet" hos er?

• Mizz Turko

felet är hos mig, att jag har för höga värden bl a stressvärdena. Detta leder i sin tur till att mina äggblåsor inte växer ordentligt = ingen ordentlig ÄL = ingen mens (el oregelbunden mens när jag väl får den)

har ända sedan starten (oktober -05) fått flera kurer med pergotime som inte hjälpte, flera kurer med puregon injektioner i flera olika doser som inte hjälpt. Har sedan övergått till gonal-f injektioner i flera doser, har inte hjälpt heller. Saken är att mina värden har visst försämrats!

Har mens nu, men vi ska avvakta tills nästa mens och då börja med puregon igen och även insemination samtidigt som hon har sagt. Jag hoppas hoppas innerligt att det är min tur nu.

• Mizz Turko

vi har ju gått på utredning sedan oktober 2005 men försökt få barn i 4 år snart.

finns tyvärr ingenting som hjälper mot stressen det är ju bara det gamla vanliga - avkoppling, lugna ner sig etc. tro mig jag har provat allt detta sedan mellanstadiet.

jag har ju som sagt ägglossning (lite då och då), men det är inga riktiga ägglossningar, för mina äggblåsor utvecklas inte till det stadiet de ska komma till (för att kunna befruktas) och sedan ev. ägglossning. Min kropp motarbetar detta och gör så att omogna äggblåsor "slungas ut".

• Mizz Turko

har gått hos Leena sedan oktober -05 och nu har det börjat bli tal om insemination samtidigt som jag tar Puregon. Det är ju olika från fall till fall. Man prövar först utan insemination och om det om och om igen misslyckas, så rekommenderar hon insemination, och då endast om du har bra värden.

• Mizz Turko

HemligaJag

Är du helt säkert att det är en förblödning? det är många som får småblödningar precis i början av grav.

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?