• Tualisa

Octaviakliniken - var är alla?

hej allihopa! jag har börjat på octavia kliniken i augusti, går hos Leena. Tycker hon verkar väldigt bra! Men undrar om det tar lång tid när man går där.. har genomgått en sk. spolning hos henne, där dom upptäckte att jag har sammanväxningar i livmodern, därför det inte funkat för oss på egen hand. ägglossningproverna var jätte fina.. men nu väntar vi på att jag ska få op. bort sammanväxningarna? på huddinge, sen ska vi göra provrörsbefrukt. enligt leena skulle det gå snabbare än att försöka på egen hand, efter mitt lilla ingrepp. Hon har skickat iväg min sambo till huddingen förra veckan för sperm. prov, tar det lång tid sen?

skönt att höra att det är fler som går på octavia kliniken och att det har gått bra för många :)

• Tualisa

Jag lämnade oxå prov i augusti, sen skulle jag komma dit när jag hade fått mens.. (jag har haft mensen lite oregelbunden) sen tog dom ett prov på dag 3. Detta visade hur mina värden, ägglossningsvärden och hormoner såg ut. Allt såg bra ut :) fast.. jag hade sammanväxningar :( men hon var positiv, sa att det skulle nog bli bra, fast med provrörsbefrukt. Om dina prover ser bra ut så kommer du nog att få starta en hormonbehandling på octavia, där man stimulerar bättre ägg. Din sambo kanske får testa sig oxå? min fick som sagt lämna prov oxå.

• Tualisa

Det gjorde inte ont.. fick voltaren värktablett innan.. sen för dom upp en liten kateter upp i livmodern, jag kände inte av det.. hon är jätte förstiktig. sen spolar dom koksalt för att se hur passagen ser ut.. sen tror jag att dom sprutar in nån kontrast vätska för att se formen på livmodern ohc äggledarna. så långt kom dom inte på mig, eftersom jag hade tätt, med sammanväxningarna. Det rann ut det mesta :) vattnet alltså.. blödde lite grann efter.
    Men det kommer gå bra!!! det är jätte bra att få göra det å se hur det ser ut, det är ju då dom upptäcker om det är nått ..

• Tualisa

förstår att du är nervös.. jag var jääääätte nervös!! men det gick jätte bra. Jag ville att min sambo skulle va med, men han kunde tyvärr inte.. jag tänkte oxå att voltaren supp.. inte skulle hjälpa, vet ju att det inte är så starkt. Men jag blev helt snurrig av den jag ha ha.. sen bedövar den ju underredet :) jag blev bara så besviken när dom inte kom igenom.. :( dom skulle spruta in 15 ml koksalt tror jag.. och dom kom inte in.. sen plötsligt så kom det igenom lite.. å då sa hon att dom skulle sluta? för det var tätt, hon ville väl inte skada något. Då såg hon att det var sammanväxningar?? som hon kallade det.. i 70% av livmodern, en liten plats högst upp till vä äggledare var fri. men för liten plats för ett ägg att fästa sa hon. fast sen sa hon att inget var omöjligt, ohc att äggledarna nog var fina

• Tualisa

Tror det kommer gå jätte bra för dig där :) jag håller tummarna verkligen för att allt ser bra ut på dig :) skönt att veta sen.. nu väntar jag bara på att få svar på min sambos små simmare.. om dessa är jok, så blir vi uppsatt på provrörsbef. tjohooo

• Tualisa

Hej! jag fick svar på mina prover ganska snabbt.. men det var ju i sommar iförsig, men då tog dom nya, för dom var inte nöjda med alla värden! igår fick vi ett samtal från Leena.. hon sa bara till min sambo: dina simmare är normala.. inget mer.. haha.. härlig kvinna, men inte så talför

• Tualisa

Hej igen! just kommit från jobbet.. skönt att va hemma igen hos min kära dator ;) Leena är jätte trevlig och duktig, men som du säger.. hon pratar på i 190.. man hinner inte riktigt förstå vad som hänt.. haha.. min sambo var med som tur var, han berättade för mig senare på kvällen vad som sagts. Men jag är glad att jag kommit till henne, hon verkar ändå förstå hur allvarligt det känns detta! nu väntar jag bara på remiss från huddinge för ingreppet.. sen får ja gväl komma till leena igen snart.. för hormon behandlingar kanske?? vem vet..

• Tualisa

Hej allihopa jag har inte kommit någonstans längre i utredningen.. men just nu har jag nästan glömt.. har varit så speedat på jobbet, känns som om det har släppt lite iallafall på jobbet. Men varje dag upptäcker jag att .. shit.. det här och det här kan jag ju icket! haha... ska ringa min läkare på octavia idag och fråga om hon kan snabba på ingreppet på huddinge lite.. vill ju oxå börja men ivf snart... kram på er alla! städdags idag.. är ledig å måste röja upp här hemma.

• Tualisa

Hej! Har påbörjat en utredning i slutet av aug. det som ställer till det nu är att jag väntar på att få komma till huddinge för att ta bort mina sammanväxningar.. ringde i dag till octavia.. stackara leena har mycket att göra. hon gav mig ett nr. att ringa själv. Ringde till kvinnokliniken i huddinge, det var låååång kö... men hon satt upp mig på en avbokningslista oxå.. så det tar nog ett tag innan jag kommer tillbaks till leena.. å får börja hormonbehand. :( jag vill nu!

• Tualisa

jam: ja vi får hoppas det! skulle va så skönt att göra bort det där.. så att vi kan börja på allvar sen. vi har ju ändå försökt länge å inte vetat varför det inte fungerar.. men jag är positiv, det ska gå!! banne mig.. vi ska få våra bebbar snart!

• Tualisa

Hej allihopa! vilken härlig dag att va ledig på eller inte.. det regnar.. jag som tänkte mig ut på en härlig höstprom. Tror jag stannar inne istället idag.Har pratat med Leena idag.. Hon har ringt och skällt ut huddinge för att jag inte fått komma dit ännu och op. sammanväxningarna :) tycker mycket bra om Leena, hon tar detta på fullt allvar iallafall, i jämöförelse med många andra läkare jag träffat.. Hoppas allt är bra med er idag!

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?