Inlägg från: fru som vill ha bebis |Visa alla inlägg
  • fru som vill ha bebis

Octaviakliniken - var är alla?

Hej,

Jag går också på Octavia sedan i september. Jag har PCOS, och har testat en kur med pergotime som tyvärr inte fungerade. Ska prova dubbel kur nästa gång... Trist att vänta. Det skulle kännas mycket lättare om det fanns en garanti att det skulle fungera någon gång. Jag ska på sammanfattningsamtal i veckan. Hoppas att jag blir klokare och lugnare då.

Har någon av er varit på sammanfattningssamtal? Vad fick ni ut av det? Har ni funderat på adoption?

• fru som vill ha bebis

Hallå!

Vad härligt att ha några att dela detta med!

Vi ska på sammanfattningssamtal i veckan. Tänk om det fanns en garanti för att man skulle få barn vad mycket lättare allt skulle kännas. Kände ni att ni blev klokare/lugnare efter era samtal? Kan man få ett procenttal på gaviditetschansen?!

Morisette 8: Är CvL bra alltså? Hur mycket fick ni betala? Även om det inte kan ha varit kul med förstörda ägg så låter det som att de är seriösa. Hur länge fick ni vänta på den privata behandlingen? Vad provade ni innan?

• fru som vill ha bebis

Hej,

Det tog ca en månad för oss att få tid. Men sedan tycker jag att det gått fort ska på sammanfattningssamtal i veckan. Utredningen är mao klar. En dryg månad senare.

Det är bara Leena på Octaviakliniken som jobbar med utredningar. Det gör hon bra

Mizz Turko: Vad är Puregon? Menar du bra ägg? Eller bra FSH/LH/något annat?

Morisette8: Jag håller tummarna!!

Lycka till allesamman!

• fru som vill ha bebis

Hemliga jag: Grattis! Alltid lika härligt när någon lyckas :o)
    Jam: Jag håller tummarna -två ägg, måste ju betyda dubbel chans!

Vi har haft vårt sammanfattningssamtal nu. Vi hade goda chanser att få barn, det känns riktigt bra. Jag hade inte trott att hon skulle våga uttala sig så possitivt, men som hon poienterade så är jag ju så ung (26), dvs vi har inte bråttom pga ålder och kan prova länge om vi vill.

Ja nu väntar jag bara på mensen och sedan är det dags för nästa omgång Pergotime (om jag nu får mens...).

Trist med all väntan. Måste erkänna att jag inte sätter alltför stort hopp till att det ska fungera med två tabletter. Mad en tablett reagerade jag nämligen inte alls, fick inte ens mens.

Jam: Åt du pergo nu? Hur har det varit för dig tidigare? Hur länge har ni försökt?

Visst är Leena bra! Vi kommer att satsa på CvL om vi behöver göra provrörsbefruktning, för att få fortsätta att gå hos Leena.

• fru som vill ha bebis

Någon som vet något om akupunktur förresten?

• fru som vill ha bebis

Hallå :o)

Denna väntan är verkligen trist. Jag skulle vilja snabbspola tiden. Jag ser fram emot nästa besök hos Leena. Jag vill börja med sprutor. Tror inte att Pergotime kommer att fungera men det blir väl nästa månad... Mer väntan mao och ändå ska inte jag klaga. Vi har inte försökt lika länge som många av er här. Hoppas att vi blir ett helt gäng som plusssar snart!

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?