Inlägg från: Lakritstrollet75 |Visa alla inlägg
  • Lakritstrollet75

Octaviakliniken - var är alla?

hej alla Octaviaklinikare!!

Går oxå hos Leena! Började i september, har fått äta en kur pergotime eftersom jag visst inte producerar tillräckligt stora ägg eller något sånt. (Så svårt att komma ihåg vad hon sagt och jag vill inte fråga för mkt för hon verkar tycka det är lite jobbigt när jag frågar o frågar...) Kuren funkade bra och två ägg mognade. Väntar nu på mensen men undrar när den borde komma när man ätit dubbeldosis pergo?? Gissar på 14 dagar efter äl någon som vet??!!

Ska ringa till Octavia när mensen kommer för att boka tid för kontraströntgen. Sedan ska tydligen utredningen vara avslutad och det känns lite snopet på nåt sätt. Kommer jag kunna gå hos henne och få pergo fram till jag får tid för insemination tro? Hoppas även på ett sammanfattningssamtal som ni andra verkar ha fått.

Tänkte att jag skulle be om remiss till Sophiahemmet sedan. Någon som rekommenderar ngt annat?

Hoppas att det går bra för er alla i bebisverstan!!

• Lakritstrollet75

Hej igen!

Skrev lite för ett par dagar sedan i denna tråd. Tänkte höra om ni som har erfarenhet av pergotime vet när mensen borde komma efter en kur (älpå dag 14)? Om man i vanliga fall har en cykel på 26-29 dagar. Förskjuts den då eller borde den komma dag 28?

Varför jag undrar är för att jag blivit ombedd att ringa till Octavia för att boka tid för kontraströntgen när min mens börjar, (kan ju vara på lördag o då är det stängt). Förra månaden fick jag ingen tid eftersom det var fullbokat o det vill jag ju inte ska hända igen. Hoppas att mensen kommer imorrn eller tidigt på fredag då så jag hinner boka tid för nästa vecka redan på fredag.

Hur har det funkat för er andra?

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?