• Oboyälskaren

Octaviakliniken - var är alla?

Jag ska dit på första besök i början av oktober. Till samma läkare som er. Jag har en son som är 11 månader snart och kom till mha IVF. Vi har försökt i många, många år. Nu är vi sugna på ett syskon, men mannen min "vet inte" om han vill betala för IVF/ICSI-försök. Vi lyckades på 9:e försöket så blir det lika många till blir det en fasligt massa pengar... Så vi sätter vårt hopp till läkaren att det har kommit andra behandlingsmetoder sedan vi försökte, som förhoppningsvis funkar nu.

Mizz Turko: Vad har ni fått göra för behandlingar? Är det lång tid mellan varje besök och uppstart av ny behandling?

Bisquit: Lycka till med första besöket!

Kram

• Oboyälskaren

Hej!
    Nu ska jag få börja spruta med puregon. Det blir antagligen i morgon. Undrar hur länge det kommer ta att få fram ägg? Jag antar att det blir svårt att bara få fram ett eller två ägg som är tillräckligt stora, alltså att det blir fler och att vi får avbryta...

Lycka till, till oss alla.

• Oboyälskaren

Jam; Jag åt Clomivid (liknande pergo) för 9 år sedan, men fick aldrig ägglossning, vare sig med enkel, dubbel eller trippeldos. Sen har jag sprutat med gonal-F ett par försök men inte heller det lyckades (för många ägg bildades). Och så har vi stått i kö och gjort IVF/ISCI-försök 9 gånger varav det sista lyckades.

Nu har vi alltså börjat hos Leena för att försöka få ett syskon, och eftersom clomividen inte hjälpte så försöker vi med sprutor direkt. Chansen att vi blir gravida med hjälp av dem är liten eftersom min sambo även har dåliga spermier (jag PCO), men han "vet inte" om han kan tänka sig lägga ut mer pengar på IVF, när det kostar som det gör, vi har ett gemensamt barn och vi fick försöka så många gånger så att det inte är säkert att det lyckas alls nästa gång. Så, vad gör man inte? Sprutar på...

Hur gick det hos Leena idag? Hoppas att det gick bra!

• Oboyälskaren

HemligaJag: Nä, fy sjuttsiken vad trist. Hoppas att det är kroppen som luras och att du ändå är gravid. Styrkekramar till dig och din sambo/man.

Var och tog blodprov på morgonen idag på CD3 (enligt Leena och enligt mig CD5...). Glömde att fråga vad det är de kollar på detta blodprov. Är det någon som vet? Jag rättar mig bara efter vad Leena säger att jag ska göra.

• Oboyälskaren

Jaha, jo, det har jag nog hört någon gång... Minnet är kort... Tack!

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?