• jamis

Octaviakliniken - var är alla?

Jag går oxå på Oktavia kliniken Gjorde utredning i februari, reste utomlands i två månader och avslutade utredningen i maj i år. Hade lite högt FSH så jag fick göra ett clomifentest, som visade på bra värden som tur är! Jag blev gravid i juni, men fick missfall i början på augusti Nu äter jag pergo för att boosta ÄL, men mår inte så bra av det tyvärr...

Kul med en tråd för oss på Oktavia !

• jamis

frusomvillhabebis: vi har vart på sammanfattande samtal. Leena pratade mest om ivf och gav oss remisser för blodprov inför ivf. Hon menade oxå att vi var ett knepigt fall eftersom jag blev gravid när mina sköldkörtelvärden var bra. men det var bra. När ska du dit?

Tänkte bara tillägga att det bara är Leena som jobbar på inferten på Oktavia

• jamis

Morisette8: FY vad jobbigt! Visst får ni ett gratis försök då eftersom de sabbade era ägg? Låter lite klantigt tycker jag, men jag vet ju att CvL är riktigt bra annars! Kram på dig!

• jamis

frusomvillhabebis: då får ni veta vad som händer i behandlingsväg Det blir spännande!

• jamis

Oboy: Hoppas det går bra med puregon! Har du ätit pergo innan och inte fått ÄL av de? Lycka till!!

Jag ska till Leena idag för att göra vul efter min andra pergokur. Hoppas på en eller två fina blåsor

Kram på er!

• jamis

Oboy: Oj, vad ni har gått igenom! Även om chansen är liten så kan det ju gå.

Det gick bra idag! Jag har 2 äggblåsor som kommer att släppa om några dar En slemhinna på 10 mm så jag är nöjd

• jamis

Tack tualisa Läste om din väntan, sånt är otroligt frustrerande!! Hoppas du får en avbokad tid snabbare!

• jamis

Tualisa: JAPP, det ska vi! Det känns bara så stort och overkligt att få en bebis, en levande söt liten bebis... Känns så långt borta!!

• jamis

villvillvill: jag har haft ungefär lika lång cykel med pergo som utan. Vet du hur lång LF du har? Den borde nog komma runt samma tid, tror jag.

• jamis

HemligaJag: VA!!! Är det sant?? Vad fick du för behandling denna gången? GRATTIS

• jamis

Hon vill nog följa upp med ett tidigt vul. Kan ju vara skönt för dig oxå att göra så du får se den lille

• jamis

frusomvillhabebis: va skönt att det gick så bra idag! Visst är Leena bra!! Håller verkligen med!

Jag åt pergo denna cykeln, enkel dos. Förra månaden åt jag dubbel dos och fick två ägg oxå. Hoppas bara att dessa ägg är bättre än de förra... Jag hoppas inte så mycket jag heller tyvärr... och det är verkligen trost med all väntan

Nu ska jag och mannen titta på film och mysa. Han åker bort hela helgen så vi passar på nu innan

Kram på er!

• jamis

HemligaJag NÄE, va trist!! Det låter ju verkligen konstigt att du fick positivt igår, kan det vara ett väldigt tidigt missfall? Kram på dig!!

• jamis

Oboy: På CD3 är det FSh och LH de kollar. Follikelstimulerande hormon. Inte lätt att ha koll på allat

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?