Tradera:hur gör ni? (nybörjarfrågor)
* Vad skickar ni sakerna i? Framförallt om det är större än att det fåt plats i ett kuvert..
Jag sparar allt material som jag själv får då jag beställer saker på internet, kartonger, bubbelpåsar m.m. Det är väldigt användbart. Sedan har jag även en rulle med brunt omslagspapper, kläder kan man tex slå in i en påse och sedan slå in med brunt papper. Jag tar inget betalt för emballage.
* Väger ni på posten eller hemma? Tänker mig att det blir rätt mycket smidigare att ordna det hemma..(men då måste jag såklart inhandla en våg..)
Har en våg hemma som tar upp till 3 kg
* Vad händer om posten slarvar bort paketet? Ni som hamnat i den situationen, hur har ni då hanterat det?
Jag ger alltid den som köper valet, att frakta vanligt eller rekommenderat. Om de väljer vanligt (billigaste fraktsättet) så informerar jag om att de tar risken ifall Posten slarvar bort något. Men jag har aldrig varit med om att det hänt.. Jag skulle nog lösa det så att jag ändå skulle överföra hälften av vad de betalade till mig, så man delar på förlusten. Jag skriver inte ut det, så att ingen ska utnyttja det.
* om jag vill sälja exempelvis något glas eller porslin, vad tusan är då det bästa sättet att frakta det? *hmm*
Väl förpackat i en kartong.Posten är ju inte direkt försiktiga med paketen så bussgods är kanske bättre? Jag har skickat parfym, som kommit fram som det ska. Däremot smink, ex ögonskuggor har hänt att de kommit fram "spräckta" trots att jag haft mkt bubbelplast om.. man undrar ju vad de gör med paketen..