Inlägg från: birden |Visa alla inlägg
  • birden

cornish rex?

Hej svejs!
    Är det någon som har en cornish rex här?
    Jag tycker de verkar så underbara, funderar på att skaffa mig en liten framöver.
    Men jag har aldrig träffat någon, så om du har en vore det jätte kul att få ta del av erfarenheter och kanske få ställa lite frågor :)

• Svar på tråden cornish rex?
  • birden

bustösen: va roligt att du har två! jag har allt varit inne lite på de där sidorna, ska surfa in där lite mer :)
    varifrån köpte du dina? har du ställt ut nåt eller är de "bara" sällskap?
    vill gärna ha katter med mkt energi och personlighet, har du dina ute något eller är de bara innekatter? har ju förståt att de at väldigt känsliga för kyla eftersom de bara har underull, men om man bor på landet kanske de kan få vara ute på sommrarna på dagarna?

escondido: tråkigt att du inte diggar dem, men alla kan ju inte tycka samma förstås :)

• birden

jaha! det finns två varianter, det visste jag inte. men lyckotassens föder upp den engelska då eller? ska gå in och titta där!
    förstår du det där med blodgrupper? när jag har kollat på kattungar så står det alltid blodgrupp på föräldradjuren, vad har det för betydelse?
    skulle gärna vilja åka på nån utställning och titta, vet du om det är nån i västra götaland framöver? bor i trollhättan :)

• birden

alexandra1983: jag var inne på devon rex först, men nu är jag mer intresserad av cornish :)
    ska kolla in rexringen lite mer!

• birden

ok, så det är inget man behöver tänka på när man köper kattunge, vilken blodgrupp den ska ha..? utan det är vid parning man håller koll på sånt?

• birden

alexandra1983: håller med bustösen! gud vilken sötnos :)

• birden

bustösen: jag ska verkligen kolla in alla uppfödare här i regionen och hitta nån bra! är jätte sugen nu :)

• birden

ja, det är förstås, det vore ju underbart roligt att kanske ta en egen kull, har tänkt skaffa flick-katt isåfall.. Jag födde upp en kull valpar (reg.skk) -04 och det var nåt av det roligaste jag gjort :) är ju uppväxt med katter också, vanliga huskatter, så de har allt fått ungar genom åren när man var liten och så.. mamma och pappa var lite sena med att kastera.. ett ganska vanligt fenomen på landet tror jag :)

• birden

bustösen: jösses vilka sötnosar du har :) är de kullsyskon?

• birden

ang blodgrupper: är det vissa blodgrupper som "passar" ihop med andra då eller? eller måste man alltid para inom samma grupp?

• birden

bustösen: tack tack! det hoppas jag med :)

• birden

va underligt det här med blodgrupperna!
    men om jag nån gång skulle vilja para min framtids-katt, så ska jag precis som bustösen sa, ta hjälp av uppfödaren med råd och stöd!

• birden

Janna84: ska absolut gå in och läsa! tack för hjälpen :)

• birden

Nu är jag tvungen att surfa in på rexringen! har fått upp ångan :)
    tack för alla svar! kanske hörs igen nån dag? /birden!

Svar på tråden cornish rex?