Jag köpte mina från en uppfödare här i närheten av Borås, Lyckotassens heter dom. Om du bestämmer dig för att köpa en cornish så håll koll på vilken "sort" du vill ha, det finns uppfödare som föder upp den amerikanska sorten som är smalare med tätare mellan öronen och längre öron och så finns det den engelska varianten som är lite kompaktare och har bredare vid öronbasen. För utställningar brukar det inte spela någon roll vilken av varianterna man väljer, utan det är en smaksak, jag har fallit för den engelska varianten.
Båda är utställda men det är bara den ene som tycker om det, så nu ställer jag bara ut en, det är ju bara "på skoj" för mig eftersom båda är kastrater, man träffar ju många trevliga människor!
Mina katter är inne hela tiden, har tagit ut dom korta stunder nu när det varit så varmt, men de är ju vana vid att vara inne och trivs väldigt bra med det. Vet andra som har Cornishar som har uteburar med klättermöjligheter där deras katter stortrivs
Vi har ett golv-tak klätterträd som de kan springa upp och ner i och har tillgång till hela lägenheten (75kvm) och det verkar vara tillräckligt för dom.