• Sessan87

Jamie Olivers grönsaksbröd!!

Tittade på en repris av Jamie Oliver på kanal 5 igår eller i förrgår. Han bakade nån pizza och sen slängde han ihop ett bröd med grönsaksfyllning. Jag kan inte släppa det här brödet, tjatar om det 24 timmar om dygnet. Och jag hittar inte receptet!
    Guld värt om någon har det!

• Svar på tråden Jamie Olivers grönsaksbröd!!
  • Sessan87

Petras: Jo jag har kollat där... Fast det var inte ett "italien-avsnitt". Det var nåt gammalt....

• Bumba

Ett annat tips på gott sommarbröd med örter i är: en sats baguette deg (2st pain riche). När degen jäst, dela den i 2 delar. Kavla ut varje del till en fyrkant. Pensla på olivolja, strö på gourmetsalt och sedan en halv förpackning provencealska kryddor (finns i frysdisken). Gör lika med den andra. Kavla ihop dem till baguetter. Grädda enligt receptet. FÄRDIGT ATT SERVERAS!! Smaskens till grillat eller en sallad! *MUMS*

• Sessan87

Bumba: Tack för tipset! Låter väl värt att testa :)

• Elinore

hmm..var det bara grönsaker i??

• Bumba

Sorry! Det skall givetvis stå att man skall rulla ihop dem till baguetter! Obs! Det behövs inget extra fett på efteråt, som tex Lätta, LättoLagom etc.

• Sessan87

Elionore: Ja grönsaker och något kladd. Typ krossade tomater :P Blev som kanelbullar fast med grönsaksfyllning.

• prickelina

kommer du ihåg vad de gjorde mer i programmet eller vad det var för gäster?

• Sessan87

Hmm, han bakade en engelsk pizza. Han bakade några bröd med en annan kille, de var uppe och bakade hela natten och sen öppnade deras fik på morgonen... Började tyvärr titta i halva programmet och bland det sista han gjorde var grönsaksbrödet :P

Jag tjatar fortfarande om det där brödet och har gjort i flera dagar nu! Börjar bli tokig :P Fattas bara att jag börjar drömma om det...

• prickelina

jag tror jag hittade programmet du menar men tyvärr var det bara med receptet på pizzan de gjorde... Det var inte tomatsås från pizzan de la i brödet?

The Night Shift
    Jamie is on the night shift with John the Baker at the restaurant, Fifteen. Jamie takes time to try out some new bread recipes. As the sun begins to rise John and Jamie gather all the left over dough and make a delicious breakfast pizza.

Svar på tråden Jamie Olivers grönsaksbröd!!