• Tindra75

Problem med bio-mamman vi ses här!

Så nu startar jag en tråd där vi kan diskutera problem gällande bio-mammor.
    Det är inte alltid så lätt att stå vid sidan av och inte kunna göra så mycket åt vad man ser händer. Man kan behöva ventilera sig!

Vi ses och hörs!

• Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!
  • Tjofsen

Sofie1979; känner igen det med kläder och så. Vår biomamma tyckte att alla julklappar och födelsedagspresenter som barnet fick från vårt håll skulle hem till henne!! HALLÅ! Det kommer ju ALDRIG tillbaka! Här får vi också ett barn med slitna, gamla kläder. Inga regnkläder, inga varma ordentliga kläder när det är vinter. Så jag sa STOPP. Nu handlar vi här och det stannar HÄR! Familjerätten tyckte som vi; vi har ingen skyldighet alls att köpa något men det var oerhört bra att vi tog det ansvaret.

Här drogs det också till familjerätten. Min sambo har varit rätt svag när det gäller x.et. men nu har han ju också mig att ta hänsyn till, så det är ohållbart med tjafs en-två gånger i månaden.  Så efter en massa tjafs med x.et (p.g.a att jag kom med i bilden) så sa jag till honom att han borde göra nåt istället för att bara säga att han ska dra det vidare. Så vi fick tyst på henne rätt bra tillslut för hon gjorde mer eller mindre bort sig på familjerätten- utan att min sambo ens behövde säga så mycket. Barnet blev också kallat för samtal och då kom det ju fram vad barnet själv ville - vilket var att jag t.ex. skulle vara med vid lämning och hämtning (något som mamman ville stoppa och jag respekterade det och var inte med ett par gånger-men barnet förstod och krävde att jag skulle få vara med-sa det till tanten på familjerätten och så blev det).

• Tezz72

Hämtning och lämning har vi inga problem med eftersom barnen tar sig till och från oss själva.

Men det är så urbota korkat att inte ens pappa kan få säga att sina barn är jobbiga utan att mamman ska tycka att han får skylla sig själv.

• Tjofsen

Nä, här fick vi höra att det bara var "barnpassning" när barnet var hos honom......öööö..okEJ`? Kul att höra att man inte är mer värd.

• Tezz72

Tjofsen: Barnpassning när pappan har sina egna barn, det var korkat sagt! Eller menar hon att det är du som är barnpassningen? Flört

• Tjofsen

Nä, hon menade att när barnet är hos pappan var det  mest barnpassning. För hon tycker att HON tar allt ansvar. Grejjen är bara att hon såg till att hon blev gravid, hon vägrar ge mer tid och strular allt som oftast. HON , hon  , hon, hon. Nu är hon dessutom gravid med en kille hon strulat med i ca 2 år....men det tog slut nu för nån månad sen och hon träffar nån ny (barnet beräknas komma i nov)....Så just nu är hon ju mest glad och då strular hon inte...men då är det också ok att vi har barnet mer. Eller...PASSAR mer åt henne då förståss

• Tezz72

Tjofsen: Vad menar hon med att hon tar med ansvar? *Kliar mig i huvudet*  Det låter precis som biomamman till mina bonusar.

• Tjofsen

Hon tycker ju att hon gör ALLT. Men hon har ju själv valt att ha mest tid med barnet. Vi försöker få halva tiden nu och det ringde hon och krävde för nåt år sen (men då var det omöjligt p.g.a att han inte kunde det med studier och bodde bara i en tvåa)...men nu när vi köpt hus så barnet får eget rum och han börjar jobba så ska hon plötsligt SÄTTA STOPP (som hon säger) för det.

Hon behöver sina män till att ställa upp när det passar henne. Hon skaffar barn när det passar henne och hon bara vill att allt ska kretsa kring hennes behov. Hon köper minsann kläder, leksaker etc. till barnet...- men hallå..han betalar ju underhåll för det)....

• Tindra75

Ja  ni nu har jag gett upp! Och han med vi ska separera!

Så nu har jag väl inget i tråden att göra längre!?

Det ända possitiva i det hela kan vara att jag slipper henne! Men jag tycker synd om barnen. Och jag lovar de kommer inte vilja vara hos sin far när jag flyttat. Låter kanske lite ego men så är det.

• 1malle

Tindra 75
    *kramar om*
    Jobbigt när det blir så men som bonus själv så säger jag bara GO GIRL!!!

• Tezz72

Tindra75: Usch va trist att det gick så långt!   Kramar om dig hårt vännen!

Men som sagt du gör ju det som är bäst för dig själv!

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!