Inlägg från: Gisse the one and only |Visa alla inlägg
  • Gisse the one and only

Danskar - Varför liggvagn??

Inte har råd???

Nä, det handlra om att det faktiskt är väldigt bra vagnar de har i Danmark, dessutom så gjorde vi så här i Sverige med innan de där kombi och duovagnarna kom. Inte alls konstigt att ha sitt 8-10 månaders barn sittande i liggvagnen, varför tycker ni det?

• Gisse the one and only

Varför överhuvudtaget köpa liggadelen till sin vagn om man tror att spädbarn ska sitta upp??

• Gisse the one and only

De dansak vagnarna är RIKTIGA vagnar och de är kanonfina, dyra och vackra.

• Gisse the one and only

Maria2

Det fanns sådana vagnar på 80-talet här i Sverige också, jag hade sådan till mina två första barn, inget nytt och inget konstigt

• Gisse the one and only

För att svenskarna har fallit för de vagnar som finns i bla USA. det har gått mode i vagnar och Danskarna är de ända som i dagsläget inte har nappat på den trenden. Ska man ha en bra vagn, köp en i Danmark.

• Gisse the one and only

Grimborg

Ja det var ju ett uttömande svar.....hur menar du att det är fel att ha barn sittande i liggvagn och vad har det med 3 åringar att göra??

• Gisse the one and only

Barnen slöar till i tonåren och det räcker. Min 3 åring går om det inte är alltför långt och det mår han bra av, de övriga tre barnen mår också bra

Barn får allmänt förlite motion idag och att sedan klaga på att gymnastiken dras ner i skolan är ju löjligt om barnen aldrig behövt röra på sig. Tänkvärt kanske

• Gisse the one and only

Lola

Jo men jag tycker ändå att man underminerar barnens rörelseförmåga samt deras kondition. Om hon nu gått också, så hade det varit ännu bättre. Barn får allmän alldeles förlite motion och det är farligt.

• Gisse the one and only

Lola

Jag har bott på landet med två största barnen när de var små och jag hade ingen bil och långt både till dagis och jobb. Jag cyklade och på hemvägen gick vi lugn takt om de orkade. Jag talade just om att vid längre sträckor är det ok......ibland.

• Gisse the one and only

Ja de är smarta de där danskarna

Vi kanske borde ta efter?

• Gisse the one and only

väntar o längtar

Svar på tråden Danskar - Varför liggvagn??