Inlägg från: Monstermamman |Visa alla inlägg
  • Monstermamman

Danskar - Varför liggvagn??

Jag skulle gärna ha haft en sån vagn till våra barn eftersom dom sover ute i ur och skur.
    Sonen fick dock sluta när han växte ur sittdelen till vår Emmaljuna Edge (liggdelen använde vi i ett år ca) så sen fick han börja sova inomhus på dagarna.
    Dottern är nu 1½ och börjar snart bli för lång för sittdelen också men hon kommer nog att få ligga i den den här vintern till.

• Monstermamman

Dom flesta på Åland med och i Finland är det nog också rätt vanligt!
    Blev förvånad när jag började hänga på svenska forum för där läser man sällan att barnen sover utomhus. Det var ungefär det första jag lärde mej från ett forum.

• Monstermamman
    Svalis:
    Ja, dom svenska forum jag hängde på då i början så var det sällan och aldrig nån som hade sina barn ute och sova och det var folk från både söder och norr.
    Men det betyder ju inte att inga svenska barn sover ute, det har jag aldrig sagt.

Sonen 3 år åker oftast på ståbrädan när vi är ute och går eller i stan för jag vill inte ha honom springades lös då han inte lyssnar, han får nog motion ändå när vi är hemma och ute hela dagarna och när han är i parken.
Svar på tråden Danskar - Varför liggvagn??