Inlägg från: Grimborg |Visa alla inlägg
  • Grimborg

Danskar - Varför liggvagn??

Vi var i Danmark förra sommaren, då såg man barn som va dryga året som satt i liggvagnar......ja måste nnog säga för min mening att ja tycker de e lite fel.
    Ja kan inte förklara varför, men de ser bara fel ut. Barnen sitter bättre i en sittvagn och dom kan vara lika bekväma att ligga i som en liggvagn, annars kan vi juh börja ha tre åringar i liggvagnar oxå.

• Grimborg

När vi var i D-mark så hade en del sina treåringar sittandes i sina liggvagnar.......de tycker inte ja ser bra ut.

• Grimborg

En treåring ska inte sitta i vagn över huvud taget om de inte gäller korta stunder för att man går långa sträckor. Ja tycker inte att ja e konstig för att ja tycker de, men barn mår bättre av att få va uppe o gå o röra på sig.

• Grimborg

ja visst gör man de.....men alla har väl rätt till en åsikt.
    Å ja tycker att de ser slött ut från föräldrarnas sida att låta ett så stort barn sitta i vagn. okej om de e ett barn som har något fel eller att dom har gjort illa sig på ett eller annat sätt.
    Men min komentar från början handlade om att en treåring inte ska sitta i liggvagn, dom går upp till ett visst anntal kilon å de kanske finns en orsak till de.

• Grimborg

Gislöv

Tack.....äntligen någon som förstår o delar min åsikt.
    Tycker oxå att man underskattar barnens rörelseförmåga, dom kan mer än va man tror.

Svar på tråden Danskar - Varför liggvagn??