Inlägg från: MalinMalin |Visa alla inlägg
  • MalinMalin

Ett normal-stort barnrum?

Våra barnrum är 19 resp 14 kvm och jag tycker de är lite för stora nu kanske men blir nog perfekt sen när de vill häcka på rummet med kompisar hela tiden. Svårt att få det riktigt mysigt och ombonat i ett så stort rum som 19 kvm, 14 kvm är nog mer lagom då. Stora dotterns förra rum var på 7 kvm, det var mysigt tyckte jag. När jag var liten hade jag stort rum men min mamma har sagt att jag ofta satte mig i klädkammaren och lekte istället

• MalinMalin

Jag tror 12 kvm blir jättebra. Men hur gör du när du gör indelningen, har du inte ett visst antal kvm till sovrum som du ska dela upp eller du utgår från sovrummen så får resten bli kök, hall och vardagsrum? För om du tex har en ovanvåning till sovrum så kan du ju dela upp ytan på så många sovrum ni behöver. Låter ju hur enkelt som helst såhär i teorin..

• MalinMalin
    klarabellako skrev 2006-07-28 22:32:20 följande:
    MalinMalinDet är en enplanare och vi ska göra antingen två stora rum (16kvm el mer) eller tre där det minsta blir på ca 12kvm. Vet inte riktigt vad som blir bäst. Tänkte att 12 kvm kanske blir för litet men ett stort fyrkantigt kanske man inte har så stor nytta av?
    Ok! Jag hade lätt valt tre mindre rum. Ett extra rum är ju alltid bra att ha, som kontor, gästrum eller ojdåärinteppiller100%säkra-barnrum 
Svar på tråden Ett normal-stort barnrum?