• Sara78

viktökning i v.21

Jag är i v 20 och har gått upp ca sju kilo vilket jag förstått är lite mer än "snittet"... men men... vad gör det... jag mår bra och bebisen verkar må bra Känner mest skillnad på magen och kanske lite i ansiktet. Annars är det mer att jag känner mig lite "slappare" än vanligt men inte överdrivet fet eller så.

Har inte orkat röra mig speciellt mkt. Dels på grund av högt blodtryck dels på grund av att jag blev jätte yr och mådde jätte konstigt. Så jag tar det mest lugnt. Och äter ju mer än vanligt, så det är klart att man går upp... Har ju varit så trött så jag kunnat somna när, var och hur som helst Sen hade jag extrem hunger länge också!! Var hungrig jämt jämt jämt!!

Jag tror man går upp mer om man är smal från början, och lite mindre om man är överviktig från början. Men det är nog säkert också väldigt olika det där!!

En till anledning till att jag gått upp mer än jag kanske skulle gjort annars är att jag innan jag blev gravid gick ner tio kilo ganska snabbt. Så jag antar att kilona sätter sig lättare nu Men jag väger fortfarande mindre nu än jag gjorde i vintras.. så nånting positivt Fast det är inte långt kvar förstås...

Jag tycker däremot det är roligare att kolla måttet runt magen för att se hur mkt det förändras Mkt intressant... hehe!

• Sara78

Hoho... jag som då gått upp ca 7-8 kg kan helt ärligt säga att inte ett hekto har satt sig på brösten! Hade dom det skulle man kanske känna sig lite gladare
    Visserligen märker jag ingen större skillnad nån annanstans heller förutom magen... men den är ju enorm också så...

Svar på tråden viktökning i v.21