viktökning i v.21
Denna fråga är irrelevant egentligen, men man är ju nyfiken,....
va mycket har ni gått upp...?
jag ä i v.20+2 och har redan gått upp 12-15kg.... *livrädd*
ä jag helt själv, eller finns det fler "tjockisar"
Denna fråga är irrelevant egentligen, men man är ju nyfiken,....
va mycket har ni gått upp...?
jag ä i v.20+2 och har redan gått upp 12-15kg.... *livrädd*
ä jag helt själv, eller finns det fler "tjockisar"
Jag är i v.23 å har gått upp runt 6 kilo..
//lillstrumpaa
Är i v.20 och har gått upp 2.5 kilo
Jag är i v. 19 och har gått upp ca 7- 8 kg. Var otroligt hungrig i början av graviditeten tom ca v. 13. Åt då rätt mycket mat... Har lite ångest faktiskt. Vet att man inte ska banta men jag vägde 72 kg innan jag blev gravid och har haft viktångest så länge jag kommer ihåg. Fasar för att väga mig hos barnmorskan om en vecka.... Vill dessutom inte att min man ska veta vad jag väger trots att han är så gullig och inte tycker vikten gör något. Måste man verkligen väga sig hela tiden?
sofijj: ÄNTLIGEN... en till som vågar trotsa vågen.. he he
visst fattar man inte riktigt vart alla kilon sätter sig...
fast det är klart, snart kan man ju återgå till sin vardagliga bantning...
hoppas att ni alla mår bra!!!
Jag gick upp 7kg rätt fort. Stod stilla från vecka 17 till vecka 22, nu har jag gått upp 3kg till. Så 10kg i vecka 24 =)
Men kan inte låta bli och äta *skratt* Vill inte ens tänka mig vad vikt kurvan säger efter jul..
Fråga då =)
jona: tur att en annan inte tycker om julmaten då... annars skulle man verkligen bli som en Barbamamma.... hi hi hi
v. 22 imorgon har gått upp 2kg
Är i V23 imorrn, har gått upp ca 6-7 kg. Men har också slutat röka.. så jag skyller en del kilon på det
Compete: Jag är också i v19 och har änsålänge bara varit på ett bm-besök, där jag vägrade väga mig rent ut sagt! Har haft problem med vikten senaste 10åren kanske, då jag ett tag drabbades av svår anorexia. Sedan jag blev frisk från det har jag vägrat ställa mig på en våg igen. Bm tog detta med ro och sa att besöken på mvc är frivilliga och man inte kan tvinga någon till att väga sig om man inte mår bra av det. Det gjorde mig väldigt lättad
Jag är i v 20 och har gått upp ca sju kilo vilket jag förstått är lite mer än "snittet"... men men... vad gör det... jag mår bra och bebisen verkar må bra Känner mest skillnad på magen och kanske lite i ansiktet. Annars är det mer att jag känner mig lite "slappare" än vanligt men inte överdrivet fet eller så.
Har inte orkat röra mig speciellt mkt. Dels på grund av högt blodtryck dels på grund av att jag blev jätte yr och mådde jätte konstigt. Så jag tar det mest lugnt. Och äter ju mer än vanligt, så det är klart att man går upp... Har ju varit så trött så jag kunnat somna när, var och hur som helst Sen hade jag extrem hunger länge också!! Var hungrig jämt jämt jämt!!
Jag tror man går upp mer om man är smal från början, och lite mindre om man är överviktig från början. Men det är nog säkert också väldigt olika det där!!
En till anledning till att jag gått upp mer än jag kanske skulle gjort annars är att jag innan jag blev gravid gick ner tio kilo ganska snabbt. Så jag antar att kilona sätter sig lättare nu Men jag väger fortfarande mindre nu än jag gjorde i vintras.. så nånting positivt
Fast det är inte långt kvar förstås...
Jag tycker däremot det är roligare att kolla måttet runt magen för att se hur mkt det förändras Mkt intressant... hehe!