• elinina

viktökning i v.21

Denna fråga är irrelevant egentligen, men man är ju nyfiken,....

va mycket har ni gått upp...?

jag ä i v.20+2 och har redan gått upp 12-15kg.... *livrädd*
    ä jag helt själv, eller finns det fler "tjockisar"

• Svar på tråden viktökning i v.21
  • Jona

elinina
    *skratt* va glad för det =) bästa dagen på året för mig i matväg.. bara alla 100 olika sorters kakor jag kommer lyckas få mig.. ha ha.. kommer vara årets julgris jag =)

• elinina

jona: va i arvika i går på marknaden å fick med mig 2 kartonger kokosbollar (fast utan kokos) så 60 kokosbollar ligger nu å väntar...
    jobbigt... de riktigt skriker efter mig...

• qwerty

Du är inte ensam. Innan jag blev gravid vägde jag 66 kg. Nu i v 27 väger jag ca 80 kg. Alltså en viktökning på va 14 kg.
    Ta det lugnt det går man ner sen efter födslen.

• elinina

vägde in mig på 83kg... stälde mig på vågen igår... HJÄÄÄLLLLPPPPPP!!!! 96,5kg detta är inge kul...
    för lite mer än 1½ år sen vägde jag fakiskt 60kg..... *depp*

men jag är stolt ändå, för jag har nåt i min mage som är helt otroligt!!!

• Happy baby

Är i v.20 och har gått upp lite knappt 4 kg. Det är iofs inte så mycket men med tanke på att jag går upp ca 1 kg per vecka nu så undrar man ju var det skall sluta! Egentligen borde jag sluta väga mig hela tiden...

• isola

Är i vecka 22 nu och har gått upp 6 kg, känns rätt lagom än så länge, men det blir väl en del till antar jag....

• Banangnutten

Jag är i v.21+4 och har gått upp (vad jag vet, ska till bm imorn igen) 8kg än så länge. =0)

• elinina

jag fattar inte hur de gör som bara går upp runt 5kg.... mina kg bara flyger på mig..
    om jag så bara TITTAR på en bulle så har jag gått upp 1kg jue....

• Fiffi M

Jag är i v.20 och har gått upp 2-3 kilo. Gick upp 12 kilo totalt med min förra, så det kommer nog stanna där nånstans denna gång också.

• elinina

fiffi M: du kanske kan ha kurser eller nåt!!!
    fast ja antar att min ämnesomsättning inte är av denna värld!!!

• Fiffi M

Jag har alltid vägt relativt lite för mina 170 centimeter (50-60 kilo) och äter varkens mer eller mindre nu när jag är gravid. (Fast dom första 12 veckorna levde jag på Djungelvrål)
    Man kan väl trösta sig med att de flesta kilon är vätska som bildats? Och bara tuttarna väger ju ett kilo mer! Det är inte dumt

• Engla

Går in i vecka 22 imorgon och har hitills gått upp 3 kilo.
    Hade en del att ta av sedan innan jag blev gravid och det är trolligen anledningen till att jag än så länge inte gått upp så mycket.
    Gick upp desto mer i min förra graviditet. Dagen före snittet i v. 38 hade jag gått upp 22 kilo.

• belly2

Är i v.29 och har gått upp 8 kg.... Lägger säkert på mig tio till

• Mullelina

Är i vecka 23 och har gått upp 2 kilo....

• gulleplutten

är i vecka 24 och har gått upp 4 kg...trodde att jag skulle gått upp mycket mer eftersom jag har lätt för att gå upp i vikt... men det händer tydligen inte på samma sätt nu när jag e gravid... jag fattar ingenting.

• kinsan

Väntar mitt första barn och är i v 20. Tror att jag har gått upp ca 2 kg än så länge. Konstigt tycker jag med tanke på att jag äter mycket snask. Kanske kommer som en bomb senare...

• Sara78

Hoho... jag som då gått upp ca 7-8 kg kan helt ärligt säga att inte ett hekto har satt sig på brösten! Hade dom det skulle man kanske känna sig lite gladare
    Visserligen märker jag ingen större skillnad nån annanstans heller förutom magen... men den är ju enorm också så...

• elinina

jag undrar bara på hur detta ska sluta... oj oj oj...
    min våg visar jättemycket, måste va nåt fel på den....

Svar på tråden viktökning i v.21