• PeggyLee

Vi som behöver stöd och hjälp i vårt pointsjagande!

Här samlas alla vi som försöker att gå ner i vikt med hjälp av pointssystemet eller som slåss mot sin övervikt på annat sätt.
    Vi sporrar och hjälper varandra med uppmuntrande ord och glada tillrop

Alla som vill är hjärtligt välkommna!
    Mvh Peggy

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-27 21:30:20:
    Detta är en förtsättningstråd från: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m8995893.html

• Svar på tråden Vi som behöver stöd och hjälp i vårt pointsjagande!
  • Knytets

o...här vill jag börja hänga...

viktväktarna är det ända som hjälpt mig i viktnedgång....

tyvärr så var hjag 16 första omgången jag gick o gick tyvärr upp allt + lite till när jag träffat sambon och började ha myskvällar.....
    Sen efter tvillingraviditeten har jag frtfarande 5 kg kvar.....

så nu ska jag börja ta tag i det igen....

Hur gör ni andra, är ni medlemmar i vv och peppar er här eller kör ni egen race?

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Jullesmamma

Här var det lugnt idag!
    Tack för tips om fiskbullar!!!
    Det åt lilleman och jag till lunch och det gillade vi båda. Köpte laxbullar, hoppas de inte är värre! Det va ju nyckelhål på...
    Ikväll har vi grillat och det vart väl inte för mycket points hoppas jagOskyldig

Var duktig igår när vi köpte hem mat från en asiatisk restaurang, tog "special-sallad" det skulle va skinka, räkor och crabsticks, så långt va det ju bra men sen va det bara typ isbergssallad.... Fick ju iaf mycket dressing (som jag kastade det mesta av)

Hoppas jag hållt mig inom "ramarna", har inte rätt dator hemma.

Tack för uppmuntran, bara för man sörjer behöver man ju inte äta ihjäl sig!!!

KRAM

• Anis82

Kört med VV i lite mer än ett halvår och har typ 2 kilo kvar,men hur mycket jag än kämpar och sparar in på poäng så rör sig inte vågen och har inte rört sig på typ 2 månader.Frustrerande!Vad ska jag göra?

• aanna

anis82: är det inte det lite tråkigare då, som ska till? Jag syftar på "motion" ... Vad duktig du varit!!

• aanna

... vill också hhöra tipset om fiskbullar!!! Kan inte hitta det inlägget

I går drog jag över pointsen för första gången. Med cirka 10 points (åt lite lightglass med chokladsås och fyra klubbor!!!) men jag kör på igen, så klart, i dag

• Mellismamma

Välkommen ni nya!

Jag har själv råkat ut för ett litet dilemma, undra hur jag ska göra. Har kört SÅ hårt denna vecka, laggt till raska promenader på ca 45 min varje kväll och tjuvvägde mig i morse eftersom jag ska på sem till veckan å inte kan väga mig då, men jag har gått upp 2 hg?! hur kan det komma sig?

Utifrån det program man ska räkna ut sina points, så ska jag äta 22, men med mina promenader kanske det ska bli 24? Det är i boken ÄT & NJUT nr 1, på sid 6, testet hur man får fram sina points ifrån.

Och frågan 5 där, är aktivitet, hur mkt man rör på sig, ska jag lägga till 2 ellr 4 points extra. Totalt per dag blir det ca 2x20 min normal takts prommenader och 1x45 min rask promenad på kvällen....SNÄLLA HJÄLP MIG! =)

• aanna

mellis: jag kan tyvärr inte alls det här med motion eftersom jag inte gillar det alls... Jag vet i alla fall att det är max 12 motionspoints man kan få i veckan, oavsett. Om du motionerar varje dag blir det ju det, antar jag!

• PeggyLee

Här är jag Damer!!!
    Hela familjen sov till otroliga TIO!!! Många points blev det igår, ostar, sprit o kvällsgodis... MEN vi hade så trevligt o vi slapp köra eftersom vi hade fixat "taxi"

Hjärtligt välkomna ni nya till vår tråd!

Anis 82: Jag var i din sits förra gången jag gick ner, de där sista kilona är hur sega som helst. Förmodligen står du på en platå. Det enda som gäller är att bita i det sura äpplet o vänta ut viktnedgången... Den kommer så småningom

aanna: Vet inte om det är jag som lagt in om fiskbullar, men jag brukar koka fullkornspasta o blanda sen med en burk fiskbullar.
    8 fiskbullar i sås ger 2 points. BIlligt o gott!

Mellis: 4 points är väl om man är i ständig rörelse under dagen. Nu har jag inte boken här, men jag tror att det var så. Jag satte bara 2 points där, sitter ibland o går ibland, även med min motion - löpning, promenad o cykling. Jag sitter ju en hel del under dagen trots allt.
    Oj va rörigt... hoppas du blev lite klokare mellis

Kram på er så länge från Peggy

• Lottietott

Hej på er!
    Här har ni en till som vaknat upp efter en väldigt trevlig Kräftskiva.
    Jag var ganska lugn med ätandet.
    Det blev kräftor m vitt bröd och "lite" romsås. Dessert blev en chokladcheesecace med ca två tsk grädde. Drack en flaska vin en snaps och tre cider. Sen hade vi godis och chips men det hade jag inte tid att äta av så mycket.
    Ojojoj...det räknar jag inte ihop ens.

Mellis- Se det som lite extra motion också som kan hjälpa till med bättre viktnedgång.

aana- Jag äter åtta fiskbullar i hummersås och hur mycket potatis som jag orkar. Till det blir det broccoli eller morot.
    Då har man ätit en rejäl portion på 4½ points. Jättegott!

Anis82- Det är bara att hänga på. Välkommen!

• Lottietott

Knytets- Välkommen du också! Det var inte meningen att hoppa över dej.

Svar på tråden Vi som behöver stöd och hjälp i vårt pointsjagande!