Inlägg från: lyckliga tösen |Visa alla inlägg
  • lyckliga tösen

Hjälp..tips om borgerlig vigsel

vet inte om det hamnar i rätt tråd.. annars är det bara säga till vart jag ska fråga.

Ni som gift er brogerligt, hur gjorde ni?
    Vad kostade det?
    Hade ni en fin brudklänning precis som man har i kyrkan eller hade ni andra kläder?
    Hade ni jätte många på själva bröllopet som "vittnen eller nu vad dom kallar dom" eller hade ni bara några stycken?
    Köpte ni jätte dyra vigselringar eller körde ni med typ förlovningsringar?

Det är så här att jag och min sambo pratar om att gifta oss borgerligt, jag vill ha en super fin klänning, men han hatar vara fin kläd på så sätt. Så jag vet inte vad man ska ha så han blir nöjd. Känns ju inte så romantiskt om han te.x har jeans eller mjukbyxor... men jag kan ju inte heller tvinga på honom frack eller sånt.
    Jag vill ju köpa vigselringar, han är inte så brydd om själva ringarna eftersom han tycker det är obekvämt med smycken i allmänhet. så han har inte på sej sin förlovningsring, men det bråkar jag inte på honom om heller.
    Vi har tänkt ut en plats vi vill vara på, har inte tänkt ha så mycket folk då, utan det blir väl min mamma, hans mamma och pappa, min ena syster och hans bror med familj.
    Sen har vi en liten cermoni på kvällen för kompisar och så.

Men kostar det något att inte gifta sej i komun huset? Dvs, måste man betala nån ersättning för att "prästen eller nu vad han kallas" ska komma dit vi ska vara??

Jag kanske verkar helt bakom flötet, men jag har ingen aning om detta, därför undrar jag om nån av er som gift er borgerligt kan ge lite tips eller så.
    Vi har inte bestämt datum, men jag skulle vilja på midsommar nästa år om det finns nån som kan viga oss då vill säga..

• Svar på tråden Hjälp..tips om borgerlig vigsel
  • lyckliga tösen

tack för svaret, trodde inte jag skulle få nått =)

Tatuerade ni era vigselringar.. gjorde inte det ont?
    skulle aldrig våga tatuera förlovnings eller vigselring.. ifall det tråkiga skulle hända dvs att det tar slut vilket man ej hoppas på iof.

Var in en snabbis nyss på din sida och kollade på bilden på era fina ringar.. var ändå en rätt rolig grejj ni hade gjort, faktiskt dom första jag hört som gjort det. Diggar det starkt

• lyckliga tösen

satt just och tänkte på om ni hade tatuerat in namnen på nått sätt.. men att tatuera in eran dotters födelsedag med romerska siffror var kanon bra för då behöver ni ju inte tänka på att ni måste ta bort tatuerinen OM det skulle ta slut nångång, nu får man ju hoppas det inte gör det för er

Men iaf... när ni gifte er, frågade vigselförrättaren sånt som en Präst gör i kyrkan? Eller säger dom på ett hel annat sätt när dom viger borgerligt?

Hoppas du förstår hur och vad jag menar.. är så dålig på att förklara ibland

• lyckliga tösen

Vad kul at få läsa hur ni har gjort, man fick ju lite små tips av alla egentligen, har tänkt prata med gubben lite idag om hur han skulle vilja ha det, så inte jag går och planerar allt och sen tycker inte han det är bra.
    Eftersom det verkar gratis så kan man lägga en liten extra slant på ringarna. Middagen får min svärmor stå för, det har hon redan lovat den dagen det nalkas bröllop. vi har inte sagt till dom att vi planerar förhoppnigsvis under nästa vår eller midsommar. Men men vet.. jag kanske kan få honom att vilja göra det redan i år
    Jag kommer nog ha en fin kjol och en fin blus/skjorta eller ev. en fin enkel klänning.. är dock ingen stor användare av sånt, men ibland får man "offra" sej

Tack för länken jag fick, ska gå in och läsa lite där sen.

Var bara roligt att du hade så många smilysar i ditt inlägg

Kram på er alla

Svar på tråden Hjälp..tips om borgerlig vigsel