Hjälp..tips om borgerlig vigsel
vet inte om det hamnar i rätt tråd.. annars är det bara säga till vart jag ska fråga.
Ni som gift er brogerligt, hur gjorde ni?
Vad kostade det?
Hade ni en fin brudklänning precis som man har i kyrkan eller hade ni andra kläder?
Hade ni jätte många på själva bröllopet som "vittnen eller nu vad dom kallar dom" eller hade ni bara några stycken?
Köpte ni jätte dyra vigselringar eller körde ni med typ förlovningsringar?
Det är så här att jag och min sambo pratar om att gifta oss borgerligt, jag vill ha en super fin klänning, men han hatar vara fin kläd på så sätt. Så jag vet inte vad man ska ha så han blir nöjd. Känns ju inte så romantiskt om han te.x har jeans eller mjukbyxor... men jag kan ju inte heller tvinga på honom frack eller sånt.
Jag vill ju köpa vigselringar, han är inte så brydd om själva ringarna eftersom han tycker det är obekvämt med smycken i allmänhet. så han har inte på sej sin förlovningsring, men det bråkar jag inte på honom om heller.
Vi har tänkt ut en plats vi vill vara på, har inte tänkt ha så mycket folk då, utan det blir väl min mamma, hans mamma och pappa, min ena syster och hans bror med familj.
Sen har vi en liten cermoni på kvällen för kompisar och så.
Men kostar det något att inte gifta sej i komun huset? Dvs, måste man betala nån ersättning för att "prästen eller nu vad han kallas" ska komma dit vi ska vara??
Jag kanske verkar helt bakom flötet, men jag har ingen aning om detta, därför undrar jag om nån av er som gift er borgerligt kan ge lite tips eller så.
Vi har inte bestämt datum, men jag skulle vilja på midsommar nästa år om det finns nån som kan viga oss då vill säga..