Hjälp..tips om borgerlig vigsel
Jag och min kille gifte oss den 20de april i tingsrätten Var hastigt och lustigt påkommet, ingen familj fick vara med bara min bästa vän och en som jobbade på tingsrätten fick vara vårt andra vittne.
Hade en jätterolig och mysig domare som vigde oss Fanns 2 versioner av bröllopslöftet att välja på, en lång och en kort, vi valde den långa den var ca 120 sekunder hehe.
Domaren läste en fin dikt och vigde oss, intimt och mysigt på hans ämbetsrum med tända ljus
Helt gratis var det också
Eftersom allt hände så snabbt hade vi inte tänkt ha på oss några särskilda kläder på vigseln (dock inte mjukisbyxor eller dylikt) men på morgonen fick jag sån ångest så jag gick ut och köpte kjol, linne, nya underkläder (kändes viktigt..) handväska och smink.
Ringarna köpte vi samma dag också.
Alla guldringar var beställnings vara så det fick bli silverringar istället från guldfynd tillsammans med matchande öronhängen och halsband, jag är jättenöjd och älskar dom!
Har än idag inte tagit av mig dom en enda gång
Sedan efter vigseln blev det en liten middag på en mysig restaurang och sen hem till bröllopsnatten
En vacker dag när vi har råd ska vi fixa ett kyrkbröllop (som familj och släkt får komma på hehe...) men tills dess var det här underbart!!
Allt som allt spenderade vi cirka 2500 den dagen inkl. middag. Men man kan komma undan gratis om man vill
Bilder finns i mitt galleri
Lycka till med vigseln!