• FruLidgren

Vad har ni för soffa?

Vi letar efter en ny soffa. Ska flytta till större i Januari och vill ha en 3-sits eller en med schäslong(?). Kan funka med en 2-sits och fotölj oxå.
    Vi har kollat överallt tycker jag men inte hittat nån som faller oss i smaken. Kan ju tillägga att vi har en liten son oxå så det är ju bra om det är en tålig soffa!
    Vore kul att få veta vad ni andra har för soffor och vad ni tycker om dom?

• Svar på tråden Vad har ni för soffa?
  • Chewie

Vi har 2st GÖTEBORG-soffor från IKEA som är underbara, alla blir kära i våra sofor när dom sätter sig i dom Det är med tygklädsel och vi har en beige variant med lite andra trådar i så det syns inte om det blir någon liten fläck i dom, perfekta!

• nublu

Vi har Mios Coffee men tyget har blivit jättedassigt, fläckigt och ffa solblekt. Skulle jag köpa nya idag skulle det nog bli någon halvbillig skinnsoffa och sedan kasta ut den när ungarna slutat klägga och komma in med grusiga brallor.

• Nötkaka
    nublu:
    lite ot men måste fråga: hur gammal är soffan?
    Min svärmors soffa blev fläckig efter ett år redan och de får tillbaka pengarna minus 10%. Tänkte bara informera ifall soffan inte är speciell gammal
  • littletiger

Vi har en beige 3 sits soffa från Myrornas inköpt för 500 riksdaler ! Inte den vackraste - smutsig är den, men ack så bekväm!

Vi är faktiskt på jakt efter en ny soffa, men vi har lite svårt att komma överens

• ängeln83

Vi har Ikeas Göteborg soffa, i mörk mörk grå, hur fin o mysig som helst. Har inte ångrat en sekund att vi köpt den.

• nublu

Nötkaka : Visningsex köpta i april -04. Ska fixa vita överdrag till dem, är skitless på allt vad blått heter ändå! :/

• MessyTessy

Vi har haft en vit tygsoffa (Eilersen)och nu har vi en beige soffa som är köpt på Mio, märket är Furninova och modellen hette Set Up eller dyl.

Både den nuvarande och den vita soffan har funkat jättebra med barnen. Vi har använt något som heter protection på, det är som en teflonspray som skyddar mot t o m utpilld dryck.
    På den vita soffan hade vi avtagbar klädsel, då var det bara att tvätta om det blev smuts på.

Man MÅSTE inte ha skinnsoffa bara för att man har barn!
    Då man köper soffa kan man ju kolla ljusäkthet på tyg, slitstyrka m m så att tyget lämpar sig för barnfamiljen.

Om någon undrar, JA, jag har jobbat fem år i möbelaffär
    Skadad som fan

• MessyTessy

Miosoffan är förresten en trea med schäslong, jätteskön!

• Nutz

Jag har en 3 sits soffa som är SÅÅ mysig att sitta och ligga i, djup och bred http://www.svenskahem.se/?id=1455#

För att få en extra sittplats så har jag köpt en rottingfåtölj på IKEA och lagt i ett fårskinn och hänt en nackkudde över. Även den är helt underbar att ligga i, hoppas länken fungerar

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=47465&langId=-11&categoryId=15942&chosenPartNumber=60075257

Svar på tråden Vad har ni för soffa?