• FruLidgren

Vad har ni för soffa?

Vi letar efter en ny soffa. Ska flytta till större i Januari och vill ha en 3-sits eller en med schäslong(?). Kan funka med en 2-sits och fotölj oxå.
    Vi har kollat överallt tycker jag men inte hittat nån som faller oss i smaken. Kan ju tillägga att vi har en liten son oxå så det är ju bra om det är en tålig soffa!
    Vore kul att få veta vad ni andra har för soffor och vad ni tycker om dom?

• Svar på tråden Vad har ni för soffa?
  • trollet77

Fast om den ska vara tålig så ska kanske tyget vara avtagbart och tvättbart. På ekeskog står det ju ej vattentvätt, fast den kanske är lätt att torka av? Vi funderar också på ny soffa, men vet inte alls vad det blir. Har haft hörnsoffa länge nu, så det är jag less, skulle helst vilja ha en soffgrupp. Vi ska ju rymmas 2 vuxna och 2 barn, samt en liten jycke. Gärna främmandet också om man har besök.

• nämenhej

Vi har IKEAs Karlanda, en tresitssoffa i morkgratt ulltyg. Har haft den i 4,5 ar med tva barn och den ser fortfarande nastan som ny ut. Jag ar riktigt imponerad faktiskt. Bade skon och snygg och den har klarat en flytt till andra sidan jorden! Synd att IKEA inte finns har i Nya Zeeland for jag skulle garna vilja kopa en extra ljusare kladsel att variera med. Far val ta en tur till Sydney och shoppa lite.

• Bill

Ikeas tomelilla med nytt överdrag från Bemz!

• lei

vet inte vad min heter.. men den är svart i tåligt tyg från EM tresits hörnsoffa med schäslong(?).

superskön!

• Brucean

Kenzie -

Mitt vardagsrum är nog allt för litet för den stora soffa, men jag hade önskat mig det större, för jag kan riktigt föreställa mig hur man somnar gott i den framför TV!
    :D

• Dundermamman

Jag har en skinngrupp i italienskt läder. En 3:a, en 2.a och 2 fåtöljer,så det är gott om plats när det kommer gäster
    Bild finns i mitt galleri!
    Soffgruppen är 4 år gammal och vi är helnöjda!

• Lilla Ludde

Men själva klädseln på Ekeskog kan du ju tvätta i 60grader. Va tvungen å kolla på min. Men det funkar alldeles utmärkt, annars hade vi ju inte tagit vit klädsel, kollade även på ikeas hemsida där står det att man kan tvätta klädesln. Fast´jag såg även att det stod först ej vattentvätt, undra va det är. Men klädsel går att tvätta, det har vi gjort massa gånger.

• Awsome
    Lilla Ludde skrev 2006-08-02 16:05:50 följande:
    Vi har en Ekeskog så otroligt skön är den. Rekomenderas starkt trots att den är lite stor.
    Jag har suttit i en och tycker den är otroligt skön. Men den där sömmen fram på bolsterkuddarna (eller vad det heter) jag menar dynorna, brukar inte den åka ner? Så ser det ut på alla provsofforna på Ikea.
  • Melle

Vi har en soffa som heter Hollywood från Mio. Den är stor och jätteskön med divan. Tar man bort rygg-kuddarna så blir den 80 cm bred som minst, så den är en utmärkt övernattnings-säng.

• Melle

www.mio.se finns det en bild på den. fast vi har inte den färgen på klädseln å inte dem benen. Soffan heter hollywood XL.

• Lilla Ludde

Awsome

Jo, lite fast inte så det ser dumt ut iallafall, inte på våran iallafall. Men vi ar varit rätt noga med att sätta på överdragen riktigt efter tvätt å så. Men det ser absolut inte dumt ut.

• Awsome

Lilla Ludde: ja de sofforna som står på Ikea är ju enormt belastade och personalen går nog inte och fixar till sömmen. De hänger verkligen! Ja, en sån skulle jag vilja ha, superskön och snygg!

• Lilla Ludde

Awsome

Nä, dom lär ju inte göra det. Men som du säger dom är ju sååå sjukt sköna. Min mamma gillar den inte hon tycker den liksom är för lång där man sitter. Äldre gillar den inte alltså. Men jag älskar ju att krypa upp i ena hörnet.

• Awsome

Lilla Ludde: samma här... "gamlingarna" gillar korta soffor att sitta i. Vi yngre vill ju *vräka* oss i sofforna med popcorn i famnen...

• Melle

Jag har ocså en soffa som är "lång" i sitsen, och min mamma gillar det INTE. Hon tycker at hon får ont ryggen av den å sitter så konstigt. Men jag och min sambo älskar den! *Vräka sig*

• Elli47

Vi har en gammal skinnsoffa 3-sits (i allrummet) som är jättesnygg men ganska trasig tyvärr så den får nog pension inom några år, sen har vi en beige plyschsoffa 3-sits (i vardagsrummet) som också är hyfsat fin men också väldigt nersutten och sönderhoppad... Så vi är också på jakt efter ny soffa. Skinnsoffan skulle jag helst vilja ersätta med en stor gammal kökssoffa med skinnklädsel, vet precis hur den ska se ut men har ej hittat nån sån än. Plyschsoffan skulle jag vilja ersätta med en beige eller brun 3-sitssoffa med schäslongdel, vet ej riktigt hurdan.

• Amazona

Soffan "Modul" från EM-möbler, skitskön och med shäslong

Svar på tråden Vad har ni för soffa?