• Alvi

Ont i njuren...?

Jag är gravid i v. 12+? och måste, som så många andra gå upp o kissa om nätterna... =/
    Jag är dock inte van vid det, har alltid sovit hela nätter, så när det trycker på så orkar jag inte gå upp, utan ignorerar kissepåtryckningarna, och kissar på morgonen istället...
    Kanske inte det bästa att göra, för imorse när jag gick upp fick jag så ont i sidan (trooor att det är vänstra njuren) att jag inte kunde stå upprätt... Denna värk har fortsatt under dagen, och känns inte alldeles hälsosam...
    Har även haft ont runt kissblåsan, hela den delen av magen har varit öm när jag har kissat på morgonen.

Vad kan det vara, och vad ska jag göra...?
    Med rädsla för urinvgsinflammation dricker jag tranbärsjuice, men vad mer kan jag göra...?

En fråga till; när jag har hållt mej sådär länge som en hel natt *himlar med ögonen* så "sprutar" inte kisset, utan det bara sipprar...
    'Är det en risk, i och med att allt kanske inte kommer ut....?

• Svar på tråden Ont i njuren...?
  • soffan110

Jag fick också så där ont i början i sidan, fick förklarat att
    det inte var njurarna (de sitter mitt i ryggen) utan att
    det kan vara gallan. Bebben kan ligga och trycka där uppe!
    Många gravida kan få problem med gallan har jag hört...

• Smilie

Hej Sisu

Jag tycker att du skall vända dig till en läkare . jag fick detta i somras , hade en urinvägsinfektion som vadrade upp till njurarna men jag var så tjurig och gick inte till läkaren med en gång , när jag gick så var det allvarligt och dom ville lägga in mig på sjukhus, 4 veckors sjukskrivning och en oändlig smärta i ryggen och feber blev resultatet för att jag inte gick i väg med en gång när jag kände det.
    Spring i väg till läkaren och ta ett urinprov , det går fort och dom ser allt där, inte skall du behöva må dåligt.
    *klapp på magen*

• Alvi

Om tio dagar ska jag till bm, ska jag vänta o där göra ett urinprov, eller ska jag göra det på en gång...?
    Typ, vänta o se...

• Smilie

Jag råder dig till att inte vänta .
    Gå ner till distriktsköterskan och lämna ett urinprov , det räcker.
    Du kommer att få medicin med en gång , det tar bara ett par dagar tills värken i ryggen släpper :)

• Theresé och Mini

Är det något knas med njurarna får du så ont i hela nedre delen av ryggen att du inte kan vända dig i sängen + hög feber.
    Sen måste du kissa när du är kissnödig annars blir det urinvägsinfektion som i sin tur kan leda till njurbäcken inflamation.. vilket inte är allt för skoj ska jag säga. *usch*
    Se till att kissa när du känner att det behövs och vänta inte!

• Smilie

hej Teherse, Jag hade njurinflamation och jag hade inte ont i nedre delen av ryggen utan mer hela ryghgen men enbart på vänster sida... så det är nog individuellt, jag hade feber i ett par veckor o tappade en massa i vikt enbart därför att jag inte uppsöte läkare i tid, jag trodde nämligen att jag hade ont för att jag suttit för mycket . så HUR ont man har är nog väldigt individuellt även var ;)

• Theresé och Mini

Det är sant... men febern kommer du inte undan Jag hade ont i höger sida först och trodde jag hade sträckt mig. Tänkte dum som man är...de här går över. Sen blev det i hela nedre delen av ryggen så det är sant, att det är inviduellt. Fick i vilket fall som helst ligga på sjukan i två veckor med dropp och lära mig äta som ett litet barn igen... Bara för jag inte kissade när de behövde.

• Smilie

Samma här, där får man för att man är tjurig *skratt*

• Theresé och Mini

Japp Kommer på akuten och kan inte gå för varken ryggen eller resten av kroppen orkar... men är man tjurig så är man.
    Så att ligga kvar för att kudden är så skön är inget bra idé.

• Smilie

Nej verkligen inte... Själv friskskrev jag mig från akuten , men blev hämtat sen... *skratt*

Svar på tråden Ont i njuren...?