Varför ska de flesta ha så ny och dyr bil som möjligt?
Jag begriper inte hur man kan slänga bort 2-300 000:- på en bruksbil, när man kan spara pengarna till nå annat!?
Jag begriper inte hur man kan slänga bort 2-300 000:- på en bruksbil, när man kan spara pengarna till nå annat!?
Nä aldrig att jag lägger flera hundra tusen på en BIL! .
I så falla ska jag ha den i 30 år och nöta ut den helt och det kan jag lika gärna göra med en för 30 000.
Nu har jag inte slängt ut dessa pengar eftersom jag leasar en bil ( tjänstebil) för tillfället. Men i mitt fall så är det värt att slippa oroa sig över om bilen håller i si o så många mil. Vad man skall göra om den går sönder och hur mycket en ev. reparation skulle gå på.
Jag vet att min bil håller i alla väder, alltid startar osv. Skulle den nu inte göra det så har jag assistance på den som kommer o fixar allt på momangen.
Innan vi tog den här bilen så hade vi en begagnad som gick katastrofalt sönder efter bara ett år. Den reparationen skulle då kostat oss 15000-20000 kronor. Så det var en dyrköpt påminnelse om varför jag tidigare köpt mina bilar nya.
Så är det väl med mycket!? Inte bara bilar.... många reser upp sina pengar, andra shoppar upp sina på kläder och annat, medans vissa köper dyra bilar... jag själv fattar inte varför man köper dyta märkeskläder till sina barn, då de växer fort och sliter dem mycket!! Men jag skulle lätt kunna köpa en ny skoter för 100 000, om jag bara hade haft tiden att köra den också....
så allt hänger väl på intresse kan jag tro!!
men det är väl ganska självklart?
man vill ha en bil som är säker och rolig att köra!
Tja, kör man sådär 6-7000mil per år är det rätt skönt med en ny bil som går som den ska, för oss skulle det inte funka att ha en bil som strejkar titt som tätt och jag har svårt att tro att en bättre begagnad bil skulle palla av att starta i ur o skur och villigt transportera oss när helst vi behöver
Nu har jag inte en bil köpt för 200 000, men den kostade väl 135 000 om jag inte minns fel. Jag/vi vill ha en bil som man kan räkna med ett tag och framför allt som är säker att köra i med barnen.
jobbigt att sitta och pendla i en liten skitgolf från -82 som inte startar... dassigt att krocka också.
Nu är inte vår bil helt ny, utan två år gammal men den kostade ca 200 000:-
Jag kan bara tala för mig själv och jag har alltid velat ha en sportbil, ända sedan jag var 12 år har jag drömt om det. Så när vi köpte vår första bil tillsammans så bestämde vi oss för just en sportigare bil! Vi använder den väl mestadels för att nöjesåka, vi är unga och behöver ingen bruksbil och behöver inte transportera barn/golfbagar etc.
Man får helt enkelt mycket , mycket roligare bil! Mycket mer utseende, mer motor, mer kvalitetskänsla, den håller och behöver inte servas, inte besiktigas. Inga problem helt enkelt! Har tidigare haft t ex en Suzuki och jag bad varje gång jag skulle åka nånstans att den skulle starta, skulle jag köra om fick jag planera långt långt i förväg. Den kändes inte speciellt säker, mer som att åka i en konservburk. Inte skoj helt enkelt.
Varför inte?
Sitter man och åker/kör bil X antal tusen mil om året så vill man som sagt ha en "rejäl bil". Har man dessutom barn med barnvagn så är det rätt ok med lite större bil än en Ford Focus eller liknande...
Då hamnar man rätt snabbt på en prislapp på minst 250 TKR.
En bil som är 1-3 år gammal behöver man normalt sett inte heller kosta på en massa reparationer.
det e väl ett intresse man har eller skaffar säg som så mkt annat. Nackdelen är väl att det kostar därefter såklart men varför bry sig låt folk roa sig kram