• MSI

Saab 9-5

För det första så är det en mycket trevlig bil och automaten är bra

En bil som gått 15-17 000 mil kommer du att åka på extra utgifter på, oavsett vilket bilmärke du köper.

Saab har ingen kamrem utan kamkedja. Byts oftast inte förräns efter 20 000 mil någon gång.

Kolla så att servicen är skött ordentligt. Är bilen yngre än 8 år så har en Saab en garanti som gäller för de problem som de har haft med vevhusventilation. Men då ska servicen vara skött exemplariskt. Missar man det minsta lilla så gäller inte denna garanti.

Ett annat problem är att displayen lägger av (bitvis) på luftkonditioneringen.

Men egentligen är du i helt fel forum för dina frågor. Ställ om samma frågor i forum.saabturboclub.com/ så kommer du får mkt bättre svar av folk som är riktigt duktiga!

• MSI

Grodmannen: "displayen på färdatorn har börjat spöka. Verkar vara ett vanligt problem på Saab?"

Jupps vanligt fel både på 9-3 och 9-5.

• MSI

bondis: "jag bytte kamrem på min föra bil 9.5 på verskstad ca 3000 spän med en rullle så det är dyrt tycker jag ps beror på om du ska ha orginal eller (biltema)"

Snyggt jobbat med tanke på att Saab inte har kamrem...

• MSI

Bondis: Jasså, trodde bara det var v6:an som hade kamrem, och alla andra kamkedja (oavsett årsmodell).

Svar på tråden Saab 9-5