Inlägg från: Zenobia |Visa alla inlägg
  • Zenobia

Skaffa kattunge/ar

det går att ha en ensam katt, fast dom är igentligen flock djur. men det beror helt på, är ni mycket hemma går de med en ensam katt, annars ska man ha två. mmen sen så kan man göra så att man har en akttunge först och sen skaffar en kompis.
    jag själv har fyra katter och det går jättebra och inget man märker att det är många heller.
    ska ni ha en innekatt, så skaffa leksaker så den har nåt att busa med, en klöspelare, myss filt mår den bra av. att den har någonstanns den kan gå och lägga sig och göma sig när den vill vara i fred.

en kattunge ska ibörjan ha bebistorrfoder, det som finns i djuraffärerna är bra.
    mina katter kör med en blandning av olika torrfoder, dom kan ha 4 olika för att dom inte ska bli kräsna i ett foder. Sen så får dom burkmat 2 gånger per dag en kattunge kan man ge 4 gånger.

sen ett tips är att ge dom godisabitar som är bra för tänderna, pussi har såna dentabits heter de för att förebygga tandsten
    ett annat tips är ge den inte wiskas, ja har hört historier om att man har nåt i maten som gör att katten blir beroende av de..

ska kolla upp en annan sak sen när ja är hemma för det finns nåt i torrfoder som katterna inte får ah för mycke av och de finns det i wiskas och friskis också, men ja åter kommer om det.

ja vet inte mer vad ja ska ge för förslag men det är bara att fråga och jag kanske kommer på mer sen =)

lycka till

• Zenobia

lär amn katter sen dom var små så tål magarna, mina katter är så. annars har pussi och wiskas kattmjölk som katterna kan få om man vill ge nåt gått då och då.

och ska du vacinera din katt så blir det två gånger när den är liten, för efter första gången är de 6 veckor tills nästa eller nåt sånt.

sen så är det bra att vänta tillskatten är 1 år innan man kastrerar den, så den hunnit växa på sig och det =)

Svar på tråden Skaffa kattunge/ar