nu har jag inte läst de andra inläggen: Men lite tips från en med 2 katter!
*Tro det eller ej: men du lär känna din katt, o lär dig vad h*n vill o inte vill, så lyssna noga på h*n. De har nästan alltid nått de vill visa eller berätta.
*Välj ut ett billigt och bra kattsand/stö på en gång, som du vet att du har råd med,för byter du efter ett tag så kan ni få problem!
*Efter ett tag så skaffar man sig ofta en till katt, så att den får sällskap, och det blir faktiskt mindre jobb då de kan roa sig själv så mycket.+ det blir lättare att lämna de.
*Lär h*n på en gång vart han inte får vara eller göra.
*Försäkring om ni ska ha det.
*Att få en ny familjemedlem är en stor sak, det kan kännas jobbigt i början, får både dig o katten. Men låt det ta ett tag, snart blir ni sammansvetsade!
*Se till att inte ha din favorit kruka/glas m.m på fel ställen. Lätt hänt att de åker i golvet.
*Se till att inte vassa föremål ligger framme, jag satte fast tv sladdar längst listen med spikar (med nått vitt på), min ena katt gjorde sig lite illa=/
*Se till att att de inte kan klättra ut fönster, min andra katt trillade ut från 3 våningen, hon fick upp fönster helt...men klarade sig bra tack vare busken!
*Kastrering?
*Lite leksaker, en egen filt.
jaa, det är det enda jag kommer på just nu...men fråga om det är nått! Katter har kanske inte det bästa ryktet, men jag kan lätt säga att katten är människans bästa vän!