Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

Skaffa kattunge/ar

katter ska inte ha varken mjölk eller grädde eftersom de är laktosintoleranta, inte ens som godis. visst tycker de oftast att det är gott, men det är inte bra för dem och de förstår inte att det magonda kommer från "godiset".
    /mili - också laktosintolerant

• milimina

jewelgirl:
    jag är också "mer eller mindre känslig", men det är ju omöjligt att förutsäga innan om jag kommer att få ont eller inte. det vet jag bara i efterhand. plus att man inte alltid blir lös i magen, ont kan man ha ändå. eftersom jag av egen erfarenhet vet hur det känns kommer aldrig mina katter att få vanlig mjölk eller grädde, för jag vill inte riskera att de blir dåliga. vill jag ge dem godis får de kattkyssar eller räkor.

varför testa liksom? det känns bara elakt mot katten att ge den nåt man _vet_ att den kan få ont av. skulle ni göra så mot era barn?
    sen får ni kalla detta flamebait om ni vill, det är _min_ åsikt som djurvän och kattmatte. jag vill se till mina kissars bästa, däri ingår inte att ge dem saker de inte mår bra av eller kan bli dåliga av.

Svar på tråden Skaffa kattunge/ar