• jolo

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

Hej!
    Jag är oxå adopterad från Sydkorea. Har en svensk man o världens finaste son som är 4 månader. Mina föräldrar blev superlyckliga när jag talade om att vi skulle ha barn. Varför blev dina föräldrars reaktion så?
    Jag känner inte igen det du skriver om reaktioner o bemötande av omgivningen. Jag kan nästan glömma bort att jag är adopterad ibland om du förstår vad jag menar, jag påminns inte så mycket tycker jag. Nu har jag funderat på det mer än tidigare, eftersom jag har fått barn själv så blir det nog så naturligt, att man tänker mer på sitt ursprung.

vart bor du? hur gammal var du när du kom till Sverige?

• jolo

Myrna- Jag funderar oxå mycket på just det du skriver, om hur svårt det måste vara att lämna ifrån sig sitt barn som man burit på i 9 månader. Om jag skulle åka tillbaka någon dag så skulle jag ta reda på om min biologiska mamma lever för jag skulle oxå vilja att hon fick veta att jag har det bra o önskar inget annat än det liv jag har här. Jag har dock inte något behov av att ta reda på syskon mm.
    Jag har namn på båda mina bio-föräldrar, har du det? Vart är du född?

• jolo

Oh, så spännande. Har din syster träffat sina bio-föräldrar? Vad tyckte hon om Korea?
    Om du skulle åka tillbaka, vem skulle du vilja göra den resan med då? Jag funderar på att åka tillbaka med min man eller med min mamma men jag vet inte riktigt...jag vill nog inte åka ensam iaf.
    Vad skrev din bio-pappa? Jag vet att min bio-mamma lämnade bort mig då hon var väldigt ung o ogift. Jag har då funderat på om jag skulle ställa till saker o ting för henne om jag kontaktar henne, de i hennes omgivning idag kanske inte vet om att jag finns?!

• jolo

Varför har alla adopterade andra adopterade kompisar utom jag Jag vill oxå känna någon som är adopterad från Korea.

Ja, jag undrar jag om jag kommer komma iväg dit någon gång... på något sätt så finns det så många platser i världen som jag vill se, kanske t.o.m före Korea, men jag ska dit någon gång i livet hade jag tänkt mig.

Undrar var trådstartaren tog vägen ja!

Nu ska vi käka sushi! Mums!

• jolo

Myrna-
    Jag har en storebor som är 10 månader äldre än jag, han är bio-barn till mina föräldrar.

Jag skulle oxå sååå gärna vilja resa till Kina o Japan, särskillt Japan.

Vart bor du Myrna? Har jag kanske frågat det redan...kommer iaf inte ihåg svaret.

Jag är sååå nyfiken på hur din lille son ser ut! Planer på att lägga in en bild kanske

TS- Var är du?!

Michanna- Hejsan!

• jolo

Myrna- vilken söööööötnos!

Honey1982- Välkommen hit!

• jolo

Jag ville oxå att min son skulle likna sin pappa, vilket han gör Det är klart att mina drag oxå finns med o det är ju bara kul men jag ville att han skulle likna pappa mest. Tror att det är just det att jag får för mig att det blir enklare för sonen att inte sticka ut lika mycket som jag gjort.

Har era barn som ett litet blåmärke på rumpan? Jag hade det när jag var liten o min mamma har hört att det är vanligt bland asiatiska barn. Min son har oxå ett!

• jolo

Zaria och Lime- Roligt att ni hittat hit!

• jolo

Filip har mörkbrunt hår, fast det är som små slingor som är ljusbruna. Hans pappa har nu mörkbrunt hår fast när han var liten var han superblond, bruna ögon har pappan oxå.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn