• Air73

Förlossning vs bryta benet??

Jag har hört att det gör ondare att bryta ett ben än att föda barn. Någon som har gjort bägge som kan dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Förlossning vs bryta benet??
  • Jen81

Jag har opererat bort mina halsmandlar och det var två öppna sår i halsen. I nästan 3 veckor hade jag smärta och fick ta stolpiller för jag kunde inte svälja tabletter. Jag "åt" voltaren som är en relativt stark smärtlindringstablett men hade ändå så ont varje natt att jag inte kunde sova.. kunde inte prata heller.. FY!! gick ner ca 7 kg på 3 v. OM föda barn är värre än det så vetekatten alltså och jag har ingen återvändo nu.. Bara att gilla läget.

• Mamma Kayla

har du haft njursten .. kan man nog saga att du kännt samma slags smärta som förlossningvärkar... bryta benet .. tror jag är en helt annan smärta ...

• Lilla O

Har inte haft njursten men gallsten. Läkaren (man!) menade att det skulle göra ondare än att föda barn, men det gjorde det definitivt inte...

• kidA

jag har oxå haft gallsten o tillslut oxå blivit op för det o jag skulle hellre ha gallsten än föda barn.

• Martina 3

hellre benbrott än att föda barn, hellre föda barn än gallstensattack!

• LiMo

Hmmmm det GÅR INTE att gämföra det är såååå olika känslor! Ser man till smärtan så bryter jag hellre benet men annars föder jag hellre barn eftersom det kommer något gott av det!! Observera att jag haft lätta förlossningar!

• kidA

ja jo... såklart... jag har ju inte hellre gallsten än benbrott. jag får såklart hellre 100 barn o har lika tuffa onda hemska o jaaa jäkliga förlossningar som jag nu haft 2 ggr.. gallstensanfallen gör mindre ont än förlossningarna jag haft. men jag har ju fått mina gullungar på det sättet o gallsten för inte med sig några bebisar tyvärr

• Aleksandra

Jag hade enligt BM en tuff förlossning (Födde en stor tjeja 4755g 55cm lång) Har även brutit benet ett sk "Brollin brott" Smärtan går inte att jämföra, men om man säger så här så är smärtan från att bryta benet mer obehaglig än smärtan när man ska föda barn. Under förlossningen så vet kroppen mer vad den ska göra. Så upplevde jag det iaf så om jag får välja så föder jag hellre ett barn till.=)

• Mamma Kayla

lol.. och jag har hört att gallsten ska vara "lättare " att ha än Njusten...

• Lilla O

Det blir helt klart roligare resultat av en förlossning än ett gallstensanfall i alla fall...

Svar på tråden Förlossning vs bryta benet??