Förlossning vs bryta benet??
Jag har hört att det gör ondare att bryta ett ben än att föda barn. Någon som har gjort bägge som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Jag har hört att det gör ondare att bryta ett ben än att föda barn. Någon som har gjort bägge som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Jag har haft gallsten och hellre föder jag barn än får ett gallstensanfall!
HUA!
jag föder hellre barn än bryter något ben igen! Jag bröt armen när jag var liten och gick med den bruten i en hel dag innan det "upptäcktes". Det gjorde mycket mycket ondare än att föda barn i en dag, det kan jag lova! Å andra sidan var det en komplicerad fraktur (benen i underarmen spretade å alla håll, skinnet låg lixom spänt som en tältduk över benet...), men i o fs hade jag en smärtintensiv förlossning utan paus mellan värkarna... men hellre ett barn som resultat av smärtan en ett gips som ska sitta i åtta veckor!
![]()
Nu har jag inte fött än, men jag har mycket mycket svårt att tänka mig att det skulle vara värre än när jag bröt lårbenshalsen för ett par år sen. Det kan iaf inte vara värre! Att bryta benet gjorde faktiskt inte sådär väldigt ont, det var först inne på sjukhuset och väntan på operation och tiden därefter som var en tid i extrem smärta. Dessutom ångest, och det tror jag inte jag kommer ha i samband med förlossningen. Den ser jag fram emot! Klarade jag smärtan i samband med bebbrottet kommer jag hantera den i samband med förlossningen oxå tänker jag.
Jag bröt mitt knä den 14 oktober. Ska gå med kryckor och ortos i totalt 6 veckor.
Hur somhelst har jag fött två barn vilket jag absolut föredrar. Eftersom att det blir något positivt efter smärtan. - Ett gulligt barn.
Det vad jag sa just när jag hade brutit knäet var att detta var värre än att föda barn vilket jag fortfarande tycker.
Jag har inte fött än så kan inte säga.. men jag tror nog att smärtan är värre än när jag bröt av foten på 2 ställen
Dock så kommer ju ngt gott ur förlossningssmärtan förhoppningsvis.. vet inte gott som kom av att jag bröt foten =)
Jag bryter nog hellre benet än föder barn. När man bryter benet är det en kort djävulsk smärta precis vid brytögonblicket. Så var det för mig iaf.
Jag och mina jävulska funderingar...
Tänk att ha brötet benet och är gipsad ändan upp till jumsken... och sedan är man gravid och ska föda?!
Hur löser man det?
//*dum-i-natten*
He he, såg att jag skrev i denna tråden för länge sen...
Nu har jag ju fött, och med facit i hand så gjorde det ondare att föda barn än att bryta lårbenshalsen! Smärtan efter att vattnet hade gått när värkarna inte tog nån paus och innan EDA:n var lagd var mycket svår. Själva utdrivningen däremot var inga problem.
Men den totala mängden smärta, om man kan säga så, var värre vid benbrottet. Operartion, 8 veckor på kryckor, 1,5 år med spikar i höften som skavde nåt djävulskt, en operation till, 3 veckor på kryckor... Nä, förlossningen gjorde just för stunden ondare men varade ju inte så länge. Och EDA:n var för mig fantastisk!
Vet inte men min tandvärk för ett tag sedan brädade min 26 h förlossning LÄTT!! Dock genomled jag aldrig krystvärkarna eftersom det blev akutsnitt så jag kanske inte får uttala mig...hihi
Jag brukar säga att när barnet ska ut känns det som tusen nålar tills huden spricker.Dessutom så har alltid jag kännt när barnet ska ut att nu dör jag under förlossningen då är det bara någon minut kvar.det blev lite konstigt kanske men det går inte att förklara.
JAg bröt mitt nyckelben för några år sedan, och födde barn juli 04 i TVÅ dygn...men jag gör hellre det igen än bryter nyckelbenet för fy f*n vad ont det gjorde!!!
Jag bröt foten en gång, och fick höra typ "Tycker du det här gör ont så är det inget mot att föda barn.."
Har inte fött barn än, så jag kan inte jämföra. Återkommer i december.
Haha, jag har gjort en omröstning om JUST denna frågeställning!
Ska se om jag kan hitta den!
Tadaaa....!
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m8825994.html
gallstensanfall kan jag jämföra med, och det är värre