• Nutz

Är er hund rädd för något?

Lite nyfiken och se vad som är lite olustigt för hundar. om det skiljer mycket mellan dem. Min valp HATAR dammsugaren. Vi försöker bekanta oss med den och klappa den när den är avstängd. Han var tidigare rädd för hissar. Men efter att åkt i famnen flera gånger trippade han in i hissen som om det vore det mest naturliga i världen.

• Svar på tråden Är er hund rädd för något?
  • Fastidious

Ja hon är livrädd för björnar. Helt ok för min del..för det är jag också.

• Nutz

Oj,hur kom ni fram till det? Har ni träffat någon björn?

• Danbala

Vår hund var asfånig och försiktig inomhus, man kunde lätt hindra honom från att gå någonstans genom att lägga en sladd över golvet, eller ställa ett videokassettfodral på högkant. Sjåpigare och våpigare gick inte att finna. Ute i skogen röjde han dock som ett vildsvin och skuttade glatt över stock och sten.

Knäpp, var han.

[...fnord...]
  • Nutz

Danbala

hehe Charmigt i alla fall. Knäppa ideér de kan få voffisarna!

• Nutz

På tal om löjliga,så flyttar jag just nu och placerade en prydnands varg i ett burspråk. Den vargen har Milo sett 100 gånger innan men helt plötsligt var den otäck. Jädrar vad han skällde och ylade på prydnads vargen,tills han upptäckte att det var meningslöst eftersom han inte fick någon respons

• Fastidious

Hon var ute i skogen med en vän och de gick rakt på färsk spillning.. vovven hade svansen mellan benen och drog därifrån illa kvickt!!

• Fastidious

Sen ska jag också säga att hon ett tag var rädd för bilar och oljud i centrum.. en sån där nojja som kan komma (och går över) ca 64 dar efter ett löp. Väldigt knepigt, men inget ovanligt alls enligt veterinären.

• Nutz

Oki,kanske lika bra att en voffe har respekt för björnar. Dom kan ju bli en aning otrevliga

• melonpuss

Hon avskyr trappor. Hon är lite över 2½ och lärde sig gå i trappor i december hon tycker inte om att gå i närheten av trappor

• FridaT

Min familjs hund är oehört rädd för paraplyer.. Uppfällda dårå. Annars är han en tuffing

Svar på tråden Är er hund rädd för något?