• Nutz

Är er hund rädd för något?

Lite nyfiken och se vad som är lite olustigt för hundar. om det skiljer mycket mellan dem. Min valp HATAR dammsugaren. Vi försöker bekanta oss med den och klappa den när den är avstängd. Han var tidigare rädd för hissar. Men efter att åkt i famnen flera gånger trippade han in i hissen som om det vore det mest naturliga i världen.

• Svar på tråden Är er hund rädd för något?
  • ALJO

Min stora är oxå rädd för dammsugaren. Min lilla är livrädd för att få klorna klippta, vi är två som får hålla o klippa, ändå är det inte lätt...

• melonpuss

Aljo, kan ni inte fila klorna istället?? Min hund avskyr att klorna klippte, mitt fel, så jag får fila dem istället det är inga problem alls!

• tesslan

Min är rädd för flugor av nån konstig anledning.
    Myggor, getingar och bromsar går bra, dom försöker hon bara äta upp, men börjar det surra en fluga runt henne åker öronen bakåt och svansen in mellen benen och så vet hon inte vart hon ska ta vägen.

• Sus med 3 barn

Dammsugarn gillar han INTE och så gillar han inte kompostgaller heller.....
    Himla bra är det eftersom vi bara kan ställa kompostgaller lite löst i en dörröppning - då går han inte i närheten!

*Sus med huset fullt av barn och djur*
  • Packe

Min är rädd för mörker och ensamhet.

• TisseTiger

Dammsugaren är inte någon höjdare för Zeb heller. Annars så har han en leksak som han tycker är läskig. Det är en mjukistupp som gal pch samtidigt vibrerar lite som han är ytterst avvaktande emot söt är han iaf.
    Vifta med flugsmällan är ej heller någon höjdare, det kommer tyvärr an på att en liten tjej viftade till honom förra året

• vackrastarflow

min tycker barn är lite halvläskiga, helst om de ska jaga, krama, peta, dra.
    sen är ju dammsugaren väldigt läskig och så är det bara sådär kul att se djur på TV:n

och så är han lite rädd för polishunden som bor på gården och som ser så stor och farlig ut

• Nutz

Oj vad olika det var! Åska och smällar-rädsla känner man tyvärr igen. Det är ju en hemsk sak att behöva vara rädd för Flera av de vovvar vi haft för och när jag var yngre var just rädda för det här!

Åh hundar som morrar rakt ut i mörkret,det tycker vi inte om
    Otäckt juh!

• hysterica1975

min julia e lite mörkrädd när hon e ute:)
    romeo är rädd för traktoret,tåg,fåglar och för julia ibland:)
    men han e ju liten så det går väl över...

• sanndris

Plexus är oxå mörkrädd.. Kan bara gå där det är belysning på nätterna o där vi bodde innan var vi tvungen att ha en nattlampa tänd i hallen så han vågade gå ut i köket o dricka.. Men det tog ett tag innan jag fattde, som tur var så var jag gravid så jag var ju uppe o kissade på nätterna, o då passade alltid hunden på att springa ut i köket. Till slut fattade jag o en liten lampa gjorde livet mycket lättare för en törstig hund..

Svar på tråden Är er hund rädd för något?