• Nutz

Är er hund rädd för något?

Lite nyfiken och se vad som är lite olustigt för hundar. om det skiljer mycket mellan dem. Min valp HATAR dammsugaren. Vi försöker bekanta oss med den och klappa den när den är avstängd. Han var tidigare rädd för hissar. Men efter att åkt i famnen flera gånger trippade han in i hissen som om det vore det mest naturliga i världen.

• Svar på tråden Är er hund rädd för något?
  • Nutz

melonpuss - en vanlig rädsla,precis som min Milo och dammsugaren.

FridaT - Ja paraplyer är ju läskiga

• Västkusttjejen

Min hund kan visa lite smårädsla för mörka större hundar. Haha snacka om liten rasist jag har till hund *skrattar*

• Kaiserdom

han e rädd för barn!! eller iaf väldigt osäker på hur han ska bete sig i situation med barn som springer omkring... bäbisar som e stillsamma går däremot bra, då blir han nyfiken...
    gillar heller inte när folk å fän e för framfusiga, kanske därför han e rädd för barn?

• Kaiserdom

hmmm... dammsugaren ja... han har inget emot när vi städar med den, men är dammsugaren ensam på golvet så går han inte gärna förbi!!!

• Zellie

Dörrar som står och slår, och av någon UNDERLIG anledning...män i blåkläder (arb.kläder).

• Västkusttjejen

Hihi måste ju bara tillägga en lite söt sak, min Birmakatt älskar bäbisar! Så fort någon av mina vänner kommer över med bäbisar rusar hon dit och antingen lägger hon sig i deras små åkpåsar/liggvagnar eller dylikt eller så är hon runt bebben hela tiden =) SÅ fort den skriker rusar hon dit och ska trösta :)

• Wisteria

kan nästan inte komma på något som vår hund är rädd för. Jo, hon är mörkrädd!! Ibland är det jobbigt på vintrarna om hon sitter med oss i soffan och ser att spegelbilderna rör sig på den mörka fönsterrutan... hon har nästan gett mig ett par hjärtattacker när hon börjat bjäbba åt spegelbilden Speciellt som hon ALDRIG skäller annars. Och när hon ska ut och kissa på kvällarna så kissar hon så nära bron som det bara är möjligt

• frulan

Zellie
    Haha, vår vovve är oxå rädd för blåställskillar
    Fast vi vet varför.
    När han var liten så kom det en sån gubbe.
    Han ställde sig framför vovven, började klappa i händerna, hoppa upp och ner och tjoa o ha sig. Alla verktyg skramlade och det var helt vansinnigt ( ).

Det "hände" egentligen inget. Vovven reagerade inte då men nästa gång han såg en så började han skälla och skutta runt.
    Nu gör han det inte lika ofta längre, han har förstått att alla inte är likadana som den första hoppetossen

• melonpuss

Wisteria
    Hahhaa Min hund skrämmer oxå halvt ihjäl mig när hon "ser" något i rutan, eller det kan iofs vara andra saker oxå.
    Vi har tex en Chupa chups klubbhållare med klubbor, typ 40 cm hög. En gång stod den på kanten på köksbordet. Jag är i vardagsrummet som ligger brevid köket, Wilma ställer sig i dörröppningen till köket och skäller som fan jag blev livrädd och trodde nån var i köket! Hon vara bara överraskad att se den där.

• Sanniis

Vår hund är väldigt rädd för åska och raketer/ smällare. Hon skakar och irrar runt och mår riktigt riktigt dåligt.

Hon är väldigt reserverad mot folk hon inte känner och särskilt barn hon inte träffat förr. Hon går aldrig fram till barn som vill hälsa, utan ryggar tillbaka om de kommer för nära.

Svar på tråden Är er hund rädd för något?