• cateye3

Vi 86:or som tycker att bilda familj är det bästa vi gjort!

Tänkte starta en tråd där vi mammor eller blivande mammor kan prata med varandra om våra upplevelser, erfarenheter och våra alldeles underbara små barn!
    Alla är välkomna!

• Svar på tråden Vi 86:or som tycker att bilda familj är det bästa vi gjort!
  • Abunai

Hej alla 86:or! =)

Jag är varken mamma eller gravid, men jag skulle vilja bli snart! Min sambo och jag har sagt att vi kanske kan skippa skydden i oktober, men man får väl se hur det är då. Dock känns det inte helt problemfritt att bli med barn när man är så ung... Någon som bor här runt Karlstad kanske?

• Pusselbiten86

Hej hej..

POassar nog in här

Är en 86:a har en Son nu på 2 ½ månad

Nygift med min älskade Nicklas... Bor utanför Kristianstad..

Var bor ni?

Kramis

• aniratac

cateye3: Jag ammar liggandes på nätterna och även oftast på dagen om jag är hemma eller hos någon släkting där man kan med att gå och lägga sig en stund för ammningen blir mer avslappnad då och Alma äter mycket bättre då. Hon gillar inte riktigt att äta när jag sitter för jag tror inte att hon tycker att hon ligger så bekvämt då nu när hon har blivit så stor så då äter hon bara det nödvändigaste. När vi ligger ner så brukar hon ofta somna en stund också. Hur gör du på dagarna?
    Vi har inte jättemycket rutiner men allt görs ungefär vid samma tider på dagarna med mat och sömn och så. Vi är inte så strikta att vi inte kan hitta på nåt för att Alma "måste" sova nu t.ex. Hur gör ni?

Abunai: Hej! Jag tänkte bara fråga varför just i oktober?

Pusselbiten86: Välkommen hit! Du passar absolut hit! Jag bor lite utanför Borås med min dotter och gubbe. Vad gör du annars?

• cateye3

Abunai
    Välkommen! Berätta mer om dig själv, om du vill!
    Vad är det för "hinder" du ser?

Pusselbiten86
    Hej och välkommen du med
    Gift till och med?! Häftigt!
    Jag bor på Österlen

• cateye3

aniratac
    Okej, hur lång är hon nu?
    Jag ammar liggandes på nätterna, men på dagarna sitter jag.
    Eller halvsitter, rättare sagt.. Lutar mig bakåt i soffan och fötterna på bordet typ

Våra "rutiner" är inte heller så strikta.
    Det är ungefärliga tider som gäller. Lillys egna tider liksom.
    Och dom är ändå ganska regelbundna, som tur är.

• cateye3

LillaMajzan
    Hej hej, välkommen! Vem är du då?

• Pusselbiten86

Ja går ju mamma ledig nu men annars så jobbar ja med lite avc varje...

Ska plugga efter mammaledigheten

Japp.. Gift sen nu den 5 Augusti 2006 :) Och så lyckliug!!

Någon av er som planerar nästa barn tätt??

KRam

• aniratac

cateye3: Hon var 65,5 cm och vägde 7120 sist jag var på bvc med henne och det är 20 dagar sen så hon har väl växt lite men inte som hon gjorde i början men det är väl tur att detavtar lite för annars så skulle hon snart bli en jätte... Hur stor är din lilla? (eller har jag frågat det?)
    Jag har börjat skriva upp tiderna nu när vi gör saker och ting för att få bättre struktur nu när hon äter annat också för att jag ska veta ungefär hur hon vill ha det. Det är lättare när man enbart ammar tycker jag.

Pusselbiten86: Grattis till giftemålet det var ju alldeles precis ju! Vad ska du plugga sen? Jag tänker inte planera något barn tätt. Om vi ska ha fler så vill jag att det ska bli om ca 5 år eller nåt för då har jag hunnit med de sakerna jag vill i mellan fast jag är inte säker på att det blir en 2:a. Vill du ha barn snabbt igen?

Svar på tråden Vi 86:or som tycker att bilda familj är det bästa vi gjort!