Inlägg från: Sara 1980 |Visa alla inlägg
  • Sara 1980

Cytotec missfall

Beklagar ditt MA.
    Jag är ingen expert men kan berätta hur det va när jag fick MA. Detta upptäcktes i v.18 och fostret hade dött i v.13. Skrapning var inget alternativ då jag gått så långt utan skulle bli "igångsatt" som liknar en medicinsk abort. 48 timmar innan fick jag ta Mifegyne som förberedde livmodern för att graviditeten ska avslutas och sedan samma dag Cytotec (vaginalt). Fostret kom så småningom ut men tyvärr inte moderkakan så det blev skrapning ändå. I efterhand kändes det skönt eftersom jag då visste att allt var borta.

Jag förstår att du inte vill ta Cytotec hemma och tycker personligen det låter lite konstigt att läkaren bara skickade hem dig med dom. Efter jag fick mina så tog det mindre än en timme innan jag fick ringa på sköterska som fick ge mig morfin två gånger och även lustgas då smärtan va så stark att jag minst sagt trodde jag skulle dö. För att inte tala om hur mycket jag blödde. Kan inte förstå hur det är tänkt att man ska klara upp det hemma.

Antar att det lutar åt skrapning för din del och det tror jag kommer bli det bästa. Inte alls lika blodigt och smärtsamt. Hoppas allt går bra för dig.

• Sara 1980

Hur har det gått för dig Speglingar?

Svar på tråden Cytotec missfall