• Anonym

Hur få körkort?? (student)

Jag behöver tips. Jag mer eller mindre måste ta körkort i höst. Min man han lämnat mig och stuckit till en annan del av vårt land.

Jag är verkligen ensam då varken vänner eller släkt bor ens lite i närheten. Har 4km till affären och med två barn kan jag inte ta mig dit för att storhandla utan får småhandla på närbutiken vilket kostar multum. Tillv intern kommer de bli svårt att ta sig till förskolan.

Jag är student och har besparingar på ca 3000kr

Måste köra allt på körskola! Hjälp mig! Hur ska jag få ihop pengar?? Finns det någonstans där man kan låna som student?? Behöver ca 20tusen kronor

• Svar på tråden Hur få körkort?? (student)
  • Anonym

Jo jag kan ju spara men det tar ju ändå sin tid. KOmmer de inte bli av förärn till våren men jag behöver kortet nu. Jo men jag har aldrg kört bil och måste köra exakt allt på körskola därför tror jag inte att run 11-12 kommer räcka tyvärr

• Anonym

Du kanske kan fråga nån granne, eller nån på skolan som haft körkort i mer än 5 år om du kan övningsköra privat med han/hon. Ge lite ersättning om det kan locka, det blir ju hur som helst billigare än körskola. Sätt upp lapp på skola/närbutik om att få låna/köpa teori bok och läs den biten själv, sen bokar du prov själv via vägverkets hemsida www.vv.se mkt billigare än att läsa på K-skolan :) jag skrev mitt prov så och klarade på första försöket, sen körde jag privat med föräldrar, 6 lektioner på K-skola och klarade uppkörningen på första försöket också.
    i övrigt hoppas jag att din man betalar underhåll? hjälp från soc?
    kan du inte låna av vänner/släkt ? kanske lite av varje person? bättre det än ett "riktigt" lån med räntor osv......
    Hoppas allt ordnar sig!!!!! kram!

• Anonym

En fråga: Hur ska du ha råd med bilen och bensinen sen då?
    Ta inte illa upp, var bara en tanke som slog mig.

Ett tips är att ta en intensivkurs i en mindre ort. Då kan du komma undan billigt!

• Anonym

Som jag sa tidigare är att jag har pengar men inte just nu. Spenderade nyligen 25tusen på en resa utomlands. Innan jag visste att jag skulle bli ensamstående och behöva dem till annat *suck*. Vaddå att jag ångrar nu att vi åkte?
    Har lagt ner tankarna på körkort nu i höst. Ska istället lägga ca 3000kr varje månad på körlektioner + spara 2000kr till bil. Till våren blir det nog av istället *suck*.

Svar på tråden Hur få körkort?? (student)