Inlägg från: Glad i hågen |Visa alla inlägg
  • Glad i hågen

Hur mycket kaffe dricker ni?

Har nu första arbetsdan sen jag fick ett plus och återigen ställs man ju inför kaffedilemmat. Jag är annars lite av en kaffetant och det vet ju alla här på jobbet, så att plötsligt börja totalvägra kaffe skulle väcka misstankar.

Dricker ni alls kaffe och i så fall hur mycket?

Vi har två kafferaster plus att vi ibland tar en kopp efter lunchen, och jag har tagit en halv kopp per gång, med mjölk. Men bra känns det ju inte, det ökar ju trots allt risken för missfall.

Ni som har slutat dricka kaffe, har ni nån bra ursäkt att dela med er av?

• Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker ni?
  • Glad i hågen

Okej... förra gången drack jag kaffe som vanligt och då fick jag missfall. Även om det säkert behövs mer för det än kaffe så fick man sig ju självklart en tankeställare. Kunde man har gjort det annorlunda?

Men om jag håller mig till en halv kopp ena gången och te andra... Har en ny jobbarkompis som är "teare" så man kan ju skylla på att man blir sugen på te när det nu ändå finns.

Magkatarren har jag haft som ärlig orsak att trappa ner då och då förut, så det får jag väl ta upp igen... Det värsta är att jag har svårt att hålla masken och en jobbarkompis uttryckligen har sagt att hon väntar på att jag ska bli gravid och hålla koll på mig. Hon vet inte om att vi har försökt men tyckte väl att det var dax... Så det behövs inte mycket för att hon ska spänna ögonen i mig och än vill jag inte avslöja något.

• Glad i hågen

Ja, jag måste erkänna att mitt kaffesug har försvunnit, är inte alls kaffesugen längre. Så det blir nog inte svårt att vänja sig av. Jag har ju inte druckit så stora mängder förut heller.

Men hur är det med pulverkaffe? Visst är det mindre koffein i det?

Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker ni?