Underlivklåda som ej är svamp
Jag har aldrig haft problem med underlivklåda (förutom någon svampinfektion som botades med svampmedicin) innan jag blev gravid med mitt första barn för 2 år sedan..
Men under min första graviditet började det med en otroligt intensiv ovh obehaglig klåda som uppkom Varje gång efter sex...
Sen blev det värre och värre och det slutade med att klådan kommer och går, vare sig jag har sex eller inte..
Det kliar på samma sätt som när man har svamp fast ännu mer intensivt!
Jag har varit hos 4 olika gynekologer som har odlat på svamp och tittat men ingen hittar något fel alls utom att det är lite rött och irriterat i slemhinnan utanpå blygdläpparna, men det är nog för att jag kliar på det..
Min räddning har varit Xylocain bedövningssalva och iskall dusch för att lindra klådan..
Innan jag hittade bedövningssalvan sov jag knappt de nätter de var som värst utan låg med isbitar på för att inte bli helt galen..
Var i den vevan på gynakuten 3 ggr men de hittade inget fel som sagt..
Nu är jag gravid med mitt andra barn och klådan har hållt i sig tills nu och är fortfarande besvärlig..
Jag misstänker att det är hormoner som gör att det är så här i och med att jag adrig haft problem innan graviditeten.. och sen blev jag gravid, ammade och blev gravid igen innan jag slutat att amma och sen första graviditeten är besvären ju kvar..
Så jag hoppas innerligen att de försvinner när jag ammat klart mitt andra barn, men man vet ju aldrig..
Sexlivet blir lidande, sömnen störd osv..
Undrar nu om någon annan vart med om nått liknande eller kan ha en aning om vad det beror på?
Kan det vara hormonerna som spökar?