Inlägg från: orzia1 |Visa alla inlägg
  • orzia1

Kolonilott Tråden

Tänkte starta en tråd för oss som har en kolonilott. (kanske redan finns men jag hittar ingen)

Här kan vi följas åt och ge varandra tips och ideer genom de olika årstiderna.

Välkomna in

• Svar på tråden Kolonilott Tråden
  • orzia1

puff

Du är min lampa, Herre, min Gud gör mitt mörker till ljus
  • orzia1

Så idag skrev vi papperna på vår koloni Får tillträde till den från den 1 sept

• orzia1

Ja jag kan tänka mig att det kändes mäktigt när hon berättade att hon var född där Och att hon "tar" sig tid att berätta det för dig

Usch vad trist att de tog o fräste bort alla dina perenner. Varför gjorde de det?

Min är i Ystad Har lagt in bilder i mitt galleri, men där ska göras vid massor i trädgården vi ska bland annat ta bort ngr träd och lägga mer gräsmatta

• orzia1

puffar lite

• orzia1

Välkommen Celinda

Hur stora stugor får ni ha i ert koloniområde?

Och odlar ni något särskilt

• orzia1

Vi tar som sagt över lotten den 1 sept så jag har inte börjat odla än. Vi ska flytta ngr äppleträd och göra vid en del av trädgården dra upp sten o lägga gräs. I mitt land vill jag ha ngr bärbuskar och rabarber (finns redan) och örter o sallad.

Är även sugen på rödbetor o andra rotfrukter

Är det svårt att lyckas med rödbetor?

• orzia1

Vilken vacker dikt Siv

• orzia1

Då får jag hoppas att vi får tillräckligt bra jord till vår lott så alla rödbetor växer o frodas

SivAndersson

Låter som du har fått till ett mysigt ställe Ja att allt inte är perfekt är ju en del av charmen med lotterna... man kan drömma o planera i det oändliga tycker jag

Själv så blir det röja i trädgården o ta bort "plotter" och vissa växter så det är väldigt rörigt där nu... Vi räknar inte med att så o sätta så mkt i jorden detta året. O sen är det projekt rensa dammen från alger o överflödiga fiskar nu är där ca 50 st guldfiskar? i varierande storlek Förvånad

Svar på tråden Kolonilott Tråden