• Dahlia

Pergotime- Skulle NI våga??

Här har du din tidigare tråd där du fått svar

www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11222548.html

Och det kan vara så att tar du pergo som är beställt från nätet kan det lika gärna vara sockerpiller. Eller så kan det åka fast i tullen!

Du kan utsätta dig för stora risker som innebär att du kanske aldrig kan få barn på naturlig vög.

• Dahlia

zodic-  Om man nu hamnar hos en läkare som skriver ut pergotime utan kontroller ska man genast byta läkare såklart!!!! Det e ju inte ett piller man bara tar.. Det kan få allvarliga konsekvenser som gör att man ALDRIG kan få barn ist!!!!!

Hur kul låter det med överstimulering (gör fruktansvärt ont o kräver omedelbar läkarvård), flerbörd ( risker för båda mor o barn, dessutom kan barnen dö), tumörer på äggstockarna ( hum cancer vill inte jag ha)......

Nä fattar inte ens att man tänker tanken att göra nå så otroligt korkat o desperat! l Låter då barnsligt i mina öron så man blir chockad!!!!

Är det så att man behöver pergotime eller andra ägglossningsstimulerande medel så är det väl bättre att kontakta en fertilitetsspecialst. Då får man det man behöver och OM man behöver det!

• Dahlia

Ja det håller jag med dig om att en del läkare skriver ut men sen inte kollar upp sina patienter. Det e ju en patientrisk faktiskt!!

Här har jag en artikel från dagens medicin där det tom står att det är en patienstrsik att läkare utan specialkomptens skriver ut sånna läkarmedel utan att kolla upp med vul och blodprov efter och under varje behandling.

http://www.dagensmedicin.se/Article.jsp?article=38822&title=L%C3%A4kare+kritiseras+f%C3%B6r+slarv+med+l%C3%A4kemedel&hilight=12

• Dahlia

Ägglossingsstimulerande tabletter! Man får dessa om man inte har egen ägglossning.

• Dahlia

Fast att vara gravid med flera foster kan vara och ge livshotande skador på barnen och modern. Det tycker jag inte är upp till var o en att bestämma själv. Varför riskera att förlora sina barn eller ge dem ett livslångt lidande...???? Dessutom kostar det vården en massa pengar som hade kunnat undvikas.

Överstimulering innebär att äggstockarna reagerar så karftigt på medicinen att de först o främst producerar flera äggblåsor och att äggstocken blir förstorad och att det bildas vätska. Överstimulering kan oxå leda till blodpropp.
    Blir man överstimulerad så får man riktigt kraftiga smärtor och det krävs ofta akut läkarvård.

Överstimulering är inte så jätteovanligt heller!!! Och är det ingen läkare som kontrollerar en så kan man mycket väl drabbas av det efterom man själv inte kan veta vilken dos som är rätt för en själv.

• Dahlia

Man kan göra selektiv abort....

Men de flesta hade nog valt frånbörjan att bli gravida med bara ett barn. Ingen vill väl riskera sina egna barn eller...????
    MEN, om man upptäcker av en slump att man blivit gravid med flera foster försöker man nog göra dte bästa utav situationen.

Men det hela handlar ju om att försäka se till INNAN man blir gravid att det inte blir en sk riskgraviditet med flera barn...

Svar på tråden Pergotime- Skulle NI våga??