Inlägg från: capybara |Visa alla inlägg
  • capybara

Varför kan inte pojkar leka med dockor??

Jag hatade dockor när jag var liten. Här sitter jag nu, helt o-lesbisk (för det hade ju varit fruktansvärt...) och ganska omanlig överhuvudtaget. Barn har jag lyckats föda och ta hand om också.

Jag tycker fortfarande personligen att dockor är ganska ointressanta barnleksaker, och min son verkar hålla med mig. Förmodligen en eventuell dotter också, eftersom vi inte direkt skulle peppa henne att leka med dockor utan låta henne leta sig fram till det hon själv blir intresserad av.

• capybara

Jag ska nog köpa en docka till min son i morgon. Han har inte visat så mycket intresse förr, men idag gjorde han det när vi var inne i en butik så då måste han ju få en. Kan vara en bra förberedelse inför syskonets ankomst kanske.

• capybara

teomommy: jag tänkte kolla i vår lokala barnpryl-secondhandbutik, om det finns nån bra. En med mjuk kropp vore nog bäst.

• capybara

teomommy, precis! man kanske till och med kan hitta några roliga tillbehör, jag vet att min son skulle äääälska en dockvagn. Får väl se vad de har!

• capybara

Idag köpte jag en docksulky till min son! Ingen docka än, jag försöker locka honom att köra nallarna i den men han är mest bara intresserad av själva sulkyn, att köra runt med den och sitta i den själv...

• capybara

Jag är lite kluven eftersom jag själv aldrig har tyckt att dockor är kul. Jag har därför svårt för att peppa min son till att leka med dem, även om jag tror att det kanske skulle vara bra för honom att öva på att vara lite försiktig och omhändertagande, speciellt eftersom han snart ska få ett syskon.

Istället för dockor försöker jag få honom att pyssla med nallar, köra dem i dockvagnen, mata dem med flaskan etc. Jag vet inte varför, men jag känner mer för en gullig nalle än en plastig bäbiskopia.

Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??