• Madden

    Varför kan inte pojkar leka med dockor??

    Liam fick en Docka i 1-års present igår. En kill docka.. Jag tycker självklart att han ska få ha en å leka med, men andra ifrågasätter typ om varför han som är en kille ska ha en docka. Dem menar att han typ skulle få men för livet, att dem kan ju bli "Homo" eller nått pågrund av det.. VARFÖR???? Han har väll lika mycke rätt till att få leka med en docka som om en tjej skulle leka med Bilar..


    ♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??
  • Babalon

    Klart Liam ska ha en docka! Vad är det för puckon som påstår något annat??!!

  • Nyfiken gul

    min storebror fick massa dockor som liten... inte blev han onormal eller homo för det...

    han lekte racingförare med dockorna och utomjordingar och robot...... dockvagn hade han också....

    han är idag snart 40 o gift sedan 16 år....

  • Miramis 1980

    Har tre pojkar och dom har två dockor + en dockvagn (en mini brio sitty) som dom visserligen aldrig leker med, men iaf. Kan tänka mig att dom kommer visa lite intresse för dom nu i september då dom får sitt lillesyskon.


    Gravid i v. 34 med nr. 4
  • mia1980

    Klart att grabben ska få leka med dockan om han tycker att det är kul.


    Jag blev medlem: 2005-03-08 13:30:57
  • lajjalo

    vår pojke har både dockor och vagn som han leker med. han älskar att köra dem.
    glöm inte att det är du som bestämmer vad din son "kan" ha för leksaker ock inte!!!

  • Me 86

    Klart dom får leka med vad dom vill...
    Men oftast så vill ju pojkar leka med bilar och flickor med dockor.
    Tycker att det e onödigt att köpa "tjejleksaker" till killar och tvärt om bara för att visa nån form av jämnställdhet...

  • Eve80

    Klart att han ska få leka med dockor varför inte. Min son hade en period då han lekte med dockor, typ barbie och han tyckte det var jätte roligt. Vad spelar det för roll om pojkar leker med dockor. Ska inte flickor få leka med bilar då. Det spelar ingen roll vad de leker med. det är ju lek.

  • Chop

    min kompis har en son på drygt ett år och han fick nyligen en docka som han älskar att leka med. jag ska få en son och han kommer att få leka med könsneutrala grejer som djur och lite såna saker.

  • Hemma hos oss

    Inget av våra barn har velat leka med dockor hittills. Varken flickorna eller pojkarna. De har tillgång till både "pojk" -och "flickleksaker" och har valt (och väljer) nästan alltid klossar, lego osv.
    Självklart kan pojkar leka med dockor och flickor med bilar!

  • Luddvar

    Jag tror det är nått som folk bara säger, att pojkar blir homo om de leker med dockor. Jag kan inte tro att folk verkligen tror på det. I vilket fall som helst är det löjligt att säga så. Mina grabbar har lekt med dockor och docksulkyn. Visserligen har de inte precis värnat om det lilla livet som min tjej gör utan mer kört rally men dockorna har fått vara med. Bara skit i vad folk hasplar ur sig. Ibland är det så dumt att det inte är värt att kommentera.

Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??