Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Höst & vinterkläder -enkät

vilka höstskor ska ni köpa?- Lilla sonen har Kavatskor från i våras och 4 par jympaskor så det får räcka. Stora sonen har precis fått nya jympaskor från Timberland och sen så har han kvar skor sedan i våras.

vinterskor?- Blir nog Superfit till stora sonen i år igen. Lilal sonen har både Reima och Vincent skor som han fått ärva. Sen har dem ett varsitt par Timberland kängor för milt väder eller för hösten beror på hur vädret ser ut.

overall?- Stora sonen får en Molo overall i brunt. Lilla sonen har 2 Reima TEC overaller en kvar sedan storebror och en nyköpt.

2 delat set?- Stora sonen får Molo byxor i svart och POP jacka inköpt förra året. Lillasonen får Orange molo jacka och svarta termobyxor.

vilka handskar rekommen derar ni?- Reima TEC handskarna har hitills varit de bästa vi haft.

har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare?- Lite av varje för olika kallt väder.

kanske tom huvor?- Ja det oxå.

och hur många skor av vinter/höst skor köper ni?- Ett par vinterskor + ett par fodrade gummistövlar är minimum. Lilla sonen har 2 par vinterskor pga att han ärvt dem. Höst skor finns det 4 par till lilla och 5 par till stora inkl jympaskor.

när börjar ni inhandla allt detta?- Har redan börjat. Vinterkläderna är beställda och höstkläder är redan inhandlade. Måste säkert komplettera med tunan vagnar och sånt.

• Stargirl

snart tre: Reima kan man köpa lite överallt. NK har och liak så Babyland. De kostar lika överallt så det spela ringen roll vart man köper.

• Stargirl

Snart tre: Jag gillar Reimas bättre men har oxå haft POP flera vintrar så de är oxå bra. Men från och med nu blir det antingen Reima eller Molo. Men det har oxå mead att göra att jag är sååå trött på POP....har handlat där så mycket att barnens havla garderob är från POP och de finsn ju överallt att man lätt slinker in o handlar.
    Guppi i Täby C har oxå Reima. Där köpte vi vantarna för ett par vintrar sedan. De kostar nog 299 lr nåt sånt såd e är dyrare än PO men sitter bättre på handen än POP´s vantar tycker jag.

Svar på tråden Höst & vinterkläder -enkät