Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mamma2001

Höst & vinterkläder -enkät

vilka höstskor ska ni köpa?
    vinterskor?
    overall?
    2 delat set?
    vilka handskar rekommen derar ni?
    har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare?
    kanske tom huvor?
    vilka vinterskor ska ni köpa?
    och hur många skor av vinter/höst skor köper ni?
    när börjar ni inhandla allt detta?

ja berätta gärna mera om ni känner för det

Bara för att man är mor behöver man inte vara expert på citronfromage
  • Svar på tråden Höst & vinterkläder -enkät
  • Hemma hos oss

Menar du till barn, eller till dej?
    Gud, vad stressad jag blev nu! Allt man ska köpa!

• Dino78

vilka höstskor ska ni köpa? Har köpt ett par "gympadojor" somfår duga tills det blir kallt och snö
    vinterskor? Det köper jag snart, en skoaffär här i stan har konkat och skor säljs i slutet av augusti, ska shoppa då.
    overall? Tror jag köper en sån
    2 delat set? Har en kvar från förra året, jag tror faktiskt att hon fortfarande kan ha den!
    vilka handskar rekommen derar ni? Har små söta Djurgårdsfleecevantar
    har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare? Stickad med foder
    kanske tom huvor? Ja, det är huva påhennes jacka
    vilka vinterskor ska ni köpa? Hittat ett par med Lille Skutt på men det var fel storlek, ska kolla om dom får in fler!
    och hur många skor av vinter/höst skor köper ni? 2 av varje kommer det nog att bli
    när börjar ni inhandla allt detta? Höstskor har jag köpt ett par, resten kommer inom ett par månader.

DIF i själ och hjärta
  • Evve

vilka höstskor ska ni köpa? Har köpt kavat skor samt jogging och både vanliga gummistvlar och fodrade!

vinterskor? Jag köpte på rean ifjol och dessa kommer hon kunna ha i år! Ett par fodrade kavat och ett par snowjogging

overall? Japp en på löindex på rea ifjol och en reima

2 delat set?Bara för att ha till fint tycker det är enklare med overall och så blir det inte bart någonstans

vilka handskar rekommen derar ni? Svår fråga. har hört att reima ska vara bra men jag har inte testat. har köpt älgskinnsvantar som jag hoppas ska hålla Tuvas händer varma samt såna där grejor som man sätter i vantarna och overallen så hon inte kan ta av sig.

har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare? Tycker bävernylon är helt suveränt! har även andra tunnare mössor

kanske tom huvor? Vi har en "rånarluva" när vi åker skoter!

vilka vinterskor ska ni köpa? kavat och snowjogging samt ett par "fin" skor eller jag har redan köpt!
    och hur många skor av vinter/höst skor köper ni? Sammanlagt blir det väl 3 par / årstid

när börjar ni inhandla allt detta? ¨På rean året innan har man ju lite koll på overall storlek så man kan göra riktiga fynd! Så jag har nog rean köpt allt utom möjligen en mössa och ett par reima vantar!

• jajja81

ojoj, det var inte lite frågor och funderingar!!!

Jag har en son på 10 månader och Det som har inhandlats i våran familj än så länge är:
    EN marinblå skaljacka + brun windstopper från POP att ha i höst, skor nu till hösten har vi inte tänkt på än så länge, beror på om han går eller inte då....

Vinterkläder har jag köpt POP:s bruna overall, ska även köpa en randig mössa som går att knyta + en fleecemössa på POP, givetvis så kommer han ju med att få deras vantar som man kan dra upp en bit, blir nog två par, så att han har nu när dagis väntar i januari.. Är även grymt sugen på deras jacka och byxa med, men det lutar nog åt att vi kommer att köpa en till billigare overall istället.
    Sen har jag tänkt köpa honom ett par vinterskor från kavat...

• Saselana

En till enkät, men jag har ju inte tid Älskar enkäter!

vinterskor?
    Tänkte Puma, Timberland och Ecco. Blir säkert annat också.

overall?
    Vet inte, vill hitta ngt riktigt snyggt och fint. Vill gärna ha tips på sådant!

2 delat set?
    har köpt POP mörkblå. Ska antagligen köpa lite FITN kläder också, typ Dunjacka, Dunväst och annat fint. Väntar med spänning på vad de kommer med!

?? Har ingen koll, blir väl POP , vill gärna ha tips om annat.

kanske tom huvor?
    ??? har ingen koll, Blir antagligen POP om jag inte får tips om annat.

och hur många skor av vinter/höst skor köper ni?
    Vet inte, blir väl ngr stycken. det ska finnas för utelek, slask, både hemma och dagis, finare, ...

har börjat lite smått.

• myskatt

Har tre par tossor för hon lär inte gå innan snön kommer.

vinterskor?
    Har ärft två par (inte kollat märke) och sen vet jag inte om det krävs nåt mer till dagis

overall?
    En pop blong modell och en bävernylon.

2 delat set?
    Lär köpa en jacka, kanske Lindex eller HM. Har ett fodrat regnsett.

Har massa ärvda handskar, ingen aning om märken men köper nog inte fler.

Även ärvda mössor. Bla tre lika dana pop bävernylon .

kanske tom huvor?
    Det är huvor på overallerna

Köpte overaller nu i veckan och ska rota igenom alla ärvda kassar när hösten närmar sig och se vad som måste kompeteras.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Saselana

Kom på, jag ska köpa (minimink) mössa! Supergulligt! Men inte till dagis. Kanske har dom vantar också, hoppas hoppas. Måste genast rusa och beställa

• myskatt

Har Haglöfs och Baghera lagerförsäljning här i stan så det kanske blir nåt därifrån också-

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • LillaÄrtan

Många frågor!
    Det blir en overall. Från pop eller ngt billigt, man måste ju gå efter ekonomin, men lagt undan 2700:- denna månad till höst & vinterkläder + skor, hon är just nu bara 7 månader så.... skor hinns köpa när hon går själv

Gärna finskor & nån söt duffel eller så, LaRedoute hade skitfina dufflar till ett jäkligt bra pris!

~ Mamma till Världens finaste Julie 051215~
  • Saselana

Ja en duffel måste jag skaffa också!

Svar på tråden Höst & vinterkläder -enkät