• Mamma2001

Höst & vinterkläder -enkät

vilka höstskor ska ni köpa?
    vinterskor?
    overall?
    2 delat set?
    vilka handskar rekommen derar ni?
    har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare?
    kanske tom huvor?
    vilka vinterskor ska ni köpa?
    och hur många skor av vinter/höst skor köper ni?
    när börjar ni inhandla allt detta?

ja berätta gärna mera om ni känner för det

Bara för att man är mor behöver man inte vara expert på citronfromage
  • Svar på tråden Höst & vinterkläder -enkät
  • Mamma2001

snart tre

ja reima är superbra vantar,dock är hesba snäppet bättre tycker jag

• Mamma2001

snart tre

haha jag har alldeles för mkt märken i huvudet
    de heter Hestra ,jo hesba är ju en barnvagn finns på massa olika sportbutiker.

• Stargirl

Snart tre: Jag gillar Reimas bättre men har oxå haft POP flera vintrar så de är oxå bra. Men från och med nu blir det antingen Reima eller Molo. Men det har oxå mead att göra att jag är sååå trött på POP....har handlat där så mycket att barnens havla garderob är från POP och de finsn ju överallt att man lätt slinker in o handlar.
    Guppi i Täby C har oxå Reima. Där köpte vi vantarna för ett par vintrar sedan. De kostar nog 299 lr nåt sånt såd e är dyrare än PO men sitter bättre på handen än POP´s vantar tycker jag.

• Mamma2001

snart tre
    http://www.hestragloves.com/

Stockholm: Tip Top Sportkompaniet

Stockholm: Naturkompaniet, Odengatan

Stockholm: Naturkompaniet, Kungsgatan

Stockholm: Naturkompaniet, Hantverkargatan

Stockholm: Alpint Nordic AB

Stockholm: Intersport, Sergelgatan

Stockholm: Alpingaraget

Stockholm: Alewalds Sport

Stockholm: NK Sport

Stockholm: Naturkompaniet Sveavägen

Stockholm: Team Sportia Sveavägen

• snart tre

Mamma2001: tack, för listan. Ska kolla in dem! Stargirl: Ja, det förstår jag - kan tänka mig att det är samma grejer som kommer hela tiden. För oss är det första "riktiga" vintern (räknar inte förra då det räckte med fleeceoverall och åkpåse) så jag kör med POP till att börja med. Reima tycker jag är lite för dyrt än, det får vänta tills sonen går. Hur ser Molos overall ut förresten? Har ni någon bild? Har de vinterjackor också?

• Mamma2001

snart tre

bilder från molo finns hos matador kids

• Avelyn

vilka höstskor ska ni köpa? Dottern får använda storebrors gamla från samma ålder. Blå från Rådis...

vinterskor? Har fått låna jättebra röda skor från en kompis son. De är lätta att ta av och på. Fodrade. Finns på din sko fortfarande varje år..

overall? Kör med billig bävernylon.. har aldrig haft behov av dyrare typ pop eller reima. ( har tre barn.. äldsta är 9 yngsta 14 månader )

2 delat set? Ja har ett sådant att komplettera med, köpte till dottern på kapp ahl förra året när de reades ut.

vilka handskar rekommen derar ni? Pops handskar är superbra..dem kan jag köpa lite dyrare. Har ett par för 29 kr från Gekås att ha vid mildare väder.

har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare? Både och.. ska växla beroende på väderlek.

kanske tom huvor? Nej tack inga huvor.. läskiga..

vilka vinterskor ska ni köpa? Lånar till dotter som sagt.. köper nya till sönerna. Kanske från coop ? De brukar ha billiga. Två par skor behövs. Blir ett par fuktiga är det bra att ha ombyte.

och hur många skor av vinter/höst skor köper ni? två par av vinter.. ett par höstskor.

när börjar ni inhandla allt detta?
    Så snart det kommer in i butikerna.

Efter alla lite dyrare tips.. tipsar jag dem som inte har så god ekonomi om Coop och price offs vinterkläder. Prisvärda och helt ok. Finns både skor, mössor och overaller. Både jag närmare Gekås skulle jag satsa på deras vinterkläder.

Svar på tråden Höst & vinterkläder -enkät